SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polscy internauci częściej oglądają wideo niż czytają blogi i korzystają z social media, Dropbox popularniejszy od Ubera i Twittera

Treści wideo w sieci ogląda prawie 90 proc. polskich internautów, natomiast z social media aktywnie korzysta dwie trzecie, blogi czyta prawie 60 proc., a samemu bloguje ponad 20 proc. Komunikatory są u nas dużo mniej popularne niż globalnie, a Dropbox - dużo popularniejszy od Ubera i Netflixa.

Z badania Wave - zrealizowanego przez UM w 78 krajach z całego świata - wynika, że zarówno w Polsce, jak i globalnie wideo w sieci ogląda codziennie nieco ponad połowa internautów. Przy czym płatne treści wideo są dużo popularniejsze w skali globalnej (20,7 proc. użytkowników zadeklarował korzystanie z nich codziennie) niż w naszym kraju (6 proc.), tak samo jak transmisje wideo na żywo (14,3 proc. wobec 5 proc.).

Również komunikatory internetowe i mikroblogi cieszą się dużo większą popularnością na całym świecie (odpowiednio 62,6 i 31,7 proc. internautów korzysta z nich codziennie) niż w Polsce (20 i 9,4 proc.).

Podobnie jest w przypadku serwisów społecznościowych związanych z pracą i karierą (20,5 proc. globalnie i 7,2 proc. w Polsce), zamieszczania wideo w internecie (8,2 i 2,8 proc.) oraz korzystania z serwisu, którym można sterować komendami głosowymi (17,3 i 4 proc.).

Coraz popularniejsze w Polsce są treści wideo, blogi i serwisy mikroblogowe. Z wideo korzysta w sieci (chociaż raz w ciągu półrocza) 89,1 proc. polskich internautów (wobec 81,9 proc. cztery lata temu), blogi czyta 58,8 proc. (w 2013 roku było to 50,7 proc), a serwisy mikroblogowe - 31,5 proc. (22,4 proc. przed czterema laty).

Swoimi kontami na platformach społecznościowach czynnie zarządza mniej więcej dwie trzecie internautów, a nowe profile 34,5 proc. (wobec ok. 40 proc. dwa i cztery lata temu).

Blogi pisze prawie 25 proc. polskich internautów, a treści wideo tworzy 18 proc.

Z Dropboxa w ciągu najbliższego półrocza zamierza skorzystać 23,3 proc. polskich internautów, z Ubera i Netflixa - po 12 proc., a z Airbnb - 6 proc. Wszystkie platformy są u nas dużo mniej popularne niż w skali globalnej.

Mocno zestresowanych brakiem dostępu do sieci jest ok. 10-13 proc. polskich internautów, a dość zestresowanych - 20-30 proc.

Natomiast żadnych negatywnych uczuć z tego powodu nie odczuwa 11-12 proc. użytkowników w wieku 25-54 lat i 8,2 proc. wśród tych mających 16-24 lat.

Badania z serii Wave są przeprowadzane na zlecenie domu mediowego UM reprezentatywnej próbie respondentów w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z medium codziennie lub prawie codziennie). Na każdym z rynków, w każdej fali badania bierze udział minimum 500 respondentów. Ostatnia fala badania, zrealizowana w lutym br., objęła łącznie 52 326 respondentów z 78 krajów świata, co przekłada się na reprezentatywną grupę 1,5 mld aktywnych internautów w wieku 16-54 lat.

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci częściej oglądają wideo niż czytają blogi i korzystają z social media, Dropbox popularniejszy od Ubera i Twittera

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dropbox
Dropbox - jeśli zarejestrujesz się z tego linka to na starcie dostaniesz gratis 500MB:

https://db.tt/74olblih
odpowiedź
User
Zarób na ankietach
http://rejestracja.opinie.pl/zapros.htm?u=76241740
odpowiedź
User
sceptyk
trochę dziwne wyniki, jakby niedoszacowane
odpowiedź