Wiadomości i pasma prezenterskie Radia Kolor realizowane z domów dziennikarzy
Wiadomości i spora część pasm prezenterskich w warszawskim Radiu Kolor realizowane są przez dziennikarzy z ich domów. Redakcja w większości pracuje zdalnie. - To działanie prewencyjne, nie ze względu na czyjeś zakażenie - informuje Łukasz Suda, dyrektor programowy Radia Kolor.
Radio Kolor wprowadziło nowy system pracy dla swoich pracowników w związku z sytuacją pandemiczną. Wprowadzono duże ograniczenia w dostępie do redakcji - zdecydowana większość załogi pracuje z domu. - Cała redakcja, łącznie ze sprzedażą, techniką, recepcją, księgowością pracuje zdalnie. W radiu są tylko osoby, które są w danej chwili niezbędne – np. do realizacji programów z domu – wyjaśnia dyrektor programowy stacji Łukasz Suda. Podkreśla, że nowy system pracy obowiązuje do odwołania. - Chcemy zauważyć wyraźny spadek liczby zakażeń w Warszawie - dodaje.
Co ciekawe takich obostrzeń nie było w czasie wiosennego lockdownu. Dziennikarze po raz pierwszy robią serwisy informacyjne z domu. Każdy pracownik stacji pracujący z domu jest wyposażony w służbowy sprzęt.
Nagrywane z domów są także wszystkie audycje autorskie stacje. Podobnie, jak spora część pasm prezenterskich. Nadawane na żywo pasmo porankowe prowadzi dwóch prezenterów, ale jeden jest w studiu, a drugi w domu. Z kolei pasmo między 10 a 14 także nadawane jest z domu prezentera, w całości na żywo. W przypadku pasma popołudniowego (14-18) i wieczornego (18-21) wprowadzono tryb rotacyjny – w jednym tygodniu z domu, w kolejnym – ze studia. Oba pasma nadawane są na żywo.
- Wprowadziliśmy zmiany w związku z aktualną sytuacją epidemiczną. To działanie prewencyjne, nie ze względu na czyjeś zakażenie - podkreśla Łukasz Suda.
Akcja wsparcia lokali gastronomicznych
Radio Kolor ruszyło także z akcją wsparcia dla branży gastronomicznej z Warszawy i okolic pod hasłem #będziedobre. Każdy właściciel takiej firmy może nagrać wizytówkę swojego miejsca, która potem za darmo jest emitowana za darmo na antenie ok. 12.45. Także radiowi prezenterzy będą zachęcać do składania zamówień w tych lokalach. „By nasze ulubione restauracje, bary czy cukiernie przetrwały, potrzebują wsparcia. Potrzebują swoich klientów. Potrzebują nas!” – zachęca rozgłośnia.
W marcu Radio Kolor także uruchomiło akcję #WspieramMałyBiznes. Wówczas wyemitowano ponad 120 darmowych wizytówek firm, które znalazły się w ciężkiej sytuacji.
Z danych Radio Track Kantar Polska wynika, że Radio Kolor 103 FM w okresie od kwietnia do września br. miało 2,3 proc. udziału w rynku słuchania w Warszawie.
W sierpniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła decyzję o przedłużeniu zgody na nadawanie Radia Kolor spółce MFM. Koncesja obowiązuje przez 10 lat od grudnia 2021 roku do 1 grudnia 2031 roku. Opłata za udzielenie koncesji wynosi 109 tys. 424 zł, została rozłożona na 10 rat.
Dołącz do dyskusji: Wiadomości i pasma prezenterskie Radia Kolor realizowane z domów dziennikarzy