Warner Bros. pokazał nowe logo
Studio filmowe Warner Bros. oficjalnie zaprezentowało nowe logo. Stało się to podczas premiery filmu "Locked Down". Za stworzenie znaku odpowiada firma Pentagram.
To pierwsza tak duża zmiana logo studia filmowego Warner Bros. od 1984 roku. W nowym znaku firmowym zamiast bogato zdobionej złotej wersji postawiono na prostotę oraz biel i niebieski. Odnowiona została „kultowa tarcza” Warner Bros., która została wprowadzona w 1993 roku - jak podano była zbyt szczegółowa i trudna w użyciu w treściach cyfrowych.
Here's a better look at the new Warner Bros. Pictures logo. pic.twitter.com/oANQNvXEOQ
— Cartoon Crave (@thecartooncrave) January 14, 2021
Nowe logo zostało zoptymalizowane do wykorzystywania w różnych platformach i skalach - od małych znaków w treściach cyfrowych po duże instalacje, takie jak kultowa wieża ciśnień w studiu Warner Bros.
W projekcie odświeżono również font Warner Bros. Condensed Bold. Krój pisma ma mieć charakterystyczny dla firmy wygląd i styl oraz skondensowane litery, które odnoszą się do wydłużonego monogramu w logo. Font ma być podobny do „przerysowanego logo” - nawiązywać do historii Warner Bros., ale także bardziej „czysty, nowoczesny i ponadczasowy”.
Za projekt odpowiada Emily Oberman ze studia Pentagram
O zmianie logo informowano już w 2019 roku. Projekt logo przygotowała Emily Oberman ze studia Pentagram.
Prace nad projektem trwały trzy lata i były poprzedzone 140 wywiadami z pracownikami Warner Brosa., którzy dzielili się swoimi odczuciami i uwagami na temat wyglądu znaku firmy.
Warner Bros. zaplanował zmianę identyfikacji wizualnej z okazji setnej rocznicy działalności na rynku, która przypada na 2023 rok.
Logo Warner Bros "w trendzie minimalizmu"
Nowe logo filmowego giganta chwali Małgorzata Bieroza, założycielka studia brandingowego Wyraz. - Bardzo przyjemnie się na tą zmianę patrzy - nowy znak Warner Bros. nabrał zupełnie innego wymiaru, nomen omen te wymiary tracąc i stając się znakiem flatowym. Zamiast znaczka z telewizora dostajemy giganta biznesu rozrywkowego - bardzo ważny ruch przy mnożących się wszechobecnie platformach streamingowych. Podoba mi się również zmiana proporcji znaku na bardziej wydłużoną - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Bieroza.
- Wyprzedzając oburzone głosy przywiązanych do poprzedniej wersji przypominam, że Warner w swoją prawie stuletnią historię rozpoczął znakiem o podobnych proporcjach. Bardziej kojarzy mi się to z tarczą superbohatera - to jak dużo Warner ma bohaterów widzimy w systemie identyfikacji podglądając jak marka bawi się swoim nowym znakiem. Widzimy jak pracuje w zależności od okoliczności stając się przepustką/dziurką od klucza do innego świata. Doceniam to podwójnie, jako projektant i jako kinoman, bo moim ukochanym filmowym zabiegiem, który zawsze doceniałam było przemycanie klimatu filmu do logo wytwórni - dodaje ekspertka.
Anita Kamila Sochacka, managing director agencji Lotna, zwraca uwagę na fakt, że nowa identyfikacja Warner Brosa nawiązuje do tej z lat 30. ubiegłego wieku. - Zmiana logo Warner Bros nawiązuje do wersji z lat 1936-1937. Ma na celu unowocześnienie i stworzenie plastycznej wersji znaku. W efekcie końcowym tarcza stała się podstawowym elementem identyfikacji wizualnej Warner Bros - komentuje.
Nasza rozmówczyni wskazuje, że nowe logo stało się "płaskie, pozbawione szczegółów". - To ważny aspekt w cyfrowym skalowaniu - wskazuje Sochacka, dodając: - Liternictwo "WB" pozostało w charakterystycznym ułożeniu, jednak jest unowocześnione. Nie mam wątpliwości, że jest to zgodne z obowiązującym trendem minimalizmu, który nie przeminie. Koncepcja jest przemyślana, plastyczna, zoptymalizowana i ma wiele zastosowań. Znak został wypracowany za zasadach złotego podziału - analizuje szefowa agencji Lotna.
Sochacka uważa, że "na pierwszy rzut oka logo wydaje się surowe". - Pomimo pozytywnego odbioru nowej propozycji trochę żałuję, że zamykamy pewną erę, wiem jednak, ze to uczucie dyktowane jest przez sentyment. Błyszcząca, kultowa tarcza Warner Bros była piękną obietnicą emocji i rozrywki - podsumowuje.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. pokazał nowe logo