SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ogłoszono kierownictwo Warner Bros. Discovery, szefem David Zaslav

Zgodnie z zapowiedziami rada dyrektorów firmy Warner Bros. Discovery powstałej z połączenia Discovery i WarnerMedia będzie składać się z 13 osób: sześciu wskazanych przez Discovery i siedmiu przez AT&T, obecnego właściciela WarnerMedia. Funkcję prezesa i CEO będzie pełnił David Zaslav, obecny szef Discovery.

Zapowiadając wiosną ub.r. swoją fuzję, Discovery i WarnerMedia podały, że rada dyrektorów nowej firmy będzie składać się z 13 członków, początkowo sześciu zostanie powołanych przez AT&T, a sześciu (w tym David Zaslav) przez Discovery.

David Zaslav w Warner Bros. Discovery będzie pełnił funkcje prezesa i CEO. Natomiast przewodniczącym rady dyrektorów będzie Samuel Di Piazza, obecnie członek rady dyrektorów AT&T.

Oprócz nich w skład rady nadzorczej Warner Bros. Discovery wejdą:
- Robert Bennett (dyrektor w Discovery od 2008 roku, ponadto dyrektor zarządzający w Hilltop Investments),
- Li Haslett Chen (założyciel i CEO firmy Narrativ),
- Richard Fisher (w latach 2005-2015 prezes i CEO Banku Rezerwy Federalnej w Dallas),
- Paul Gould (członek rady dyrektorów Discovery od 2008 roku, ponadto dyrektor zarządzający Allen & Company Incorporated),
- Debra Lee (członkini rady dyrektorów AT&T, w latach 2006-2018 szefowa BET Networks),
- John Malone (w radzie dyrektorów Discovery od 2008 roku, a także członek rad nadzorczych spółek z koncernu Liberty Global),
- Fazal Merchant (doradca Sixth Street Partners, były szef Tanium),
- Steven Miron (członek rady dyrektorów Discovery od 2008 roku, ponadto jeden z szefów Advance/Newhouse Partnership),
- Steven Newhouse (jeden z szefów Advance/Newhouse Partnership),
- Paula  Price (była wiceprezes i dyrektor finansowa w Macy's),
- Geoffrey Yang (członek rady dyrektorów AT&T, partner i dyrektor zarządzający w Redpoint Ventures).

Zaznaczono, że powołane do rady dyrektorów Warner Bros. Discovery osoby, które są obecnie członkami rady dyrektorów AT&T, zrezygnują z tych drugich funkcji.

- Rada zapewnia zróżnicowane perspektywy osobowe, dużo osiągnięć i bezcenną wiedzę o branży - wylicza w komunikacie David Zaslav.

Discovery coraz bliżej fuzji z WarnerMedia

Fuzję Discovery z WarnerMedia, należącym obecnie do AT&T, ogłoszono w maju ub.r. W połączonym Discovery i WarnerMedia większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T z 71 proc. walorów. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia. 29 proc. walorów połączonej firmy będzie należeć do obecnych akcjonariuszy Discovery. Każdy inwestor za jeden walor AT&T dostanie dodatkowo ok. 0,24 akcji nowego podmiotu.

W grudniu ub.r. bezwarunkową zgodę na transakcję wyraziła Komisja Europejska, a na początku br. fuzję zaakceptowali akcjonariusze AT&T oraz Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA.

Do finalizacji połączenia WarnerMedia i Discovery niezbędna jest jeszcze zgoda walnego zgromadzania tego drugiego koncernu. Niektórzy z jego akcjonariuszy, m.in. John Malone i rodzina Newhouse, poinformowali już, że popierają transakcję.

Największymi inwestorami w Discovery są Vanguard Group (ma 10,67 proc. akcji), Blackrock (7,99 proc.) i ClearBridge Investments (5,47 proc.).

Warner Bros. Discovery zastąpi Discovery także na nowojorskiej giełdzie, będzie notowane z oznaczeniem WBD. Finalizacja fuzji jest planowana w drugim kwartale br.

Warner Bros. Discovery ma już hasło i logo

W połowie ub.r. zaprezentowano już logo Warner Bros. Discovery i hasło główne firmy: „the stuff that dreams are made of” („rzeczy, z których stworzono sny”).

- Naszą wspólną wizją jest firma zajmująca się czystą rozrywką. Łącząca najbardziej cenione formaty na świecie z najlepszych gatunków programowych, w tym telewizji i filmów premium, animacji, światowego sportu i wiadomości, dzieci i rodzin, stylu życia - rozrywka pod jednym dachem - poinformował David Zaslav w maju ub.r., gdy ogłaszano transakcję.

 

Discovery i WarnerMedia razem oszczędzą 3 mld dolarów

Fuzja ma pozwolić osiągać wyższe przepływy pieniężne, które umożliwią szybkie zmniejszenie poziomu zadłużenia - do wartości 3-krotności rocznego zysku EBITDA w ciągu 24 miesięcy (z ok. 5-krotności w momencie fuzji). Potem zadłużenie ma utrzymywać się w przedziale 2,5-3-krotności rocznej EBITDA. WarnerMedia ma zapewniono finansowanie od JP Morgan i spółek zależnych Goldman Sachs.

W prezentacji z maja ub.r. podano, że jeśli fuzja zostanie sfinalizowana w połowie przyszłego roku, w 2023 roku nowy podmiot ma osiągnąć 52 mld dolarów wpływów, z czego ponad 15 mld dolarów od subskrybentów cyfrowych. W ub.r. Discovery i WarnerMedia łącznie miały 39 mld dolarów przychodów.

Skorygowany zysk EBITDA połączonych firm w 2023 roku ma sięgnąć 14 mld dolarów, wobec 12 mld dolarów ich łącznej skorygowanej EBITDA w ub.r. Synergie kosztowe są prognozowane na ponad 3 mld dolarów.

Nowy koncern w ponad 220 krajach

Koncern powstały w efekcie fuzji będzie obecny w ponad 220 krajach i 50 obszarach językowych. Jego biblioteka wideo będzie liczyć ponad 200 tys. godzin.

- Nowa firma będzie mogła rywalizować na całym świecie w szybko rosnącym sektorze usług bezpośrednio do konsumentów - zapewniając frapujące treści subskrybentom w ramach całej swojej oferty, obejmującej HBO Max i niedawno uruchomione discovery+ - zapowiedziano w komunikacie w maja br.. Zwrócono uwagę, że oferta WarnerMedia obejmuje głównie produkcje fabularne, natomiast Discovery tworzy wiele treści niefabularnych.

- Nowa firma będzie mogła inwestować w więcej oryginalnych treści na platformy streamingowe, zwiększyć możliwości programowe swoich globalnych płatnych stacji linearnych oraz kanałów nadawanych na poszczególnych rynkach oraz oferować więcej innowacyjnych doświadczeń wideo - wyliczono.

- Umowa łączy dwóch liderów rozrywki z komplementarnymi atutami w zakresie treści i pozycjonuje nową firmę jako jedną z czołowych globalnych platform streamingowych. Wesprze fantastyczny wzrost i międzynarodową ekspansję HBO Max oraz globalną obecność Discovery oraz pozwoli osiągnąć wydajność umożliwiającą tworzenie więcej wspaniałych treści, żeby dawać konsumentom to, czego chcą - podkreślił John Stankey w maju ub.r.

Zaznaczył, że AT&T skupi się na rynku telekomunikacyjnym, natomiast akcjonariusze telekomu dodatkowo będą mieć akcje nowego podmiotu.

WarnerMedia kupiony za 85 mld dolarów

Do WarnerMedia należą przede wszystkim nadawcy telewizyjni CNN, HBO i Cartoon Network, a także wytwórnia filmowa Warner Bros. W połowie 2018 roku firma, wówczas działająca pod nazwą Time Warner została przejęta przez operatora telekomunikacyjnego AT&T za ok. 85 mld dolarów, z czego 42,5 mld dolarów w gotówce.

Transakcję zapowiedziano jesienią 2016 roku, po czym prawie dwa lata zabrało uzyskanie zgody sądu federalnego na jej realizację. Negatywnie wypowiadał się o niej Donald Trump, już w czasie kampanii przed wyborami prezydenckimi w 2016 roku zapowiedział, że ją zablokuje.

Obecnie AT&T skupia się na rynku telekomunikacyjnym, zbiera środki na zakup częstotliwości do rozwoju sieci 5G. Niedawno koncern wziął kredyt 14 mld dolarów kredytu, a w lutym br. sprzedał funduszowi TPG Capital jedną trzecią udziałów platformy telewizyjnej DirecTV za 16,25 mld dolarów. W 2015 roku kupił ją za 68 mld dolarów.

Discovery kupiło Eurosport i Scrippsa z TVN

Koncern Discovery w latach 2012-2015 roku przejął 100 proc. udziałów Eurosportu, a na początku 2018 roku za 14,6 mld dolarów kupił Scripps Networks Interacitve, ówczesnego właściciela Grupy TVN, płacąc 8,4 mld dolarów w gotówce, a resztę w swoich akcjach.

 

Dołącz do dyskusji: Ogłoszono kierownictwo Warner Bros. Discovery, szefem David Zaslav

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl