SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„W Sieci” ucieka „Do Rzeczy”. Duże spadki „Gazety Polskiej” i „Wprost”

W październiku br. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był “Gość Niedzielny”. Na podium znalazły się też “Polityka” i “Newsweek”, których sprzedaż poszła do góry - mimo wzrostu cen. Poza „Uważam Rze” największe spadki zanotowały „Gazeta Polska” i „Wprost”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w październiku br. wyniosła 137 627 egz. po wzroście o 1,27 proc. wobec września br.

Na drugą pozycję z trzeciej awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 128 422 egz., czyli o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł zanotował wzrost, mimo że od połowy sierpnia br. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej. Na podium znalazł się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), rok wcześniej plasujący się na czwartej pozycji. Zanotował on średnią sprzedaż na poziomie 125 051 egz., czyli o 5,64 proc. wyższą niż rok wcześniej. “Newsweek” w połowie września br. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Kolejne tytuły od czołówki dzieli duży dystans. Na czwartej pozycji znalazł się wydawany od listopada ub.r. magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 89 836 egz. Tygodnik ten w październiku br. podniósł cenę drugi raz w tym roku do 5,90 zł. Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 71 019 egz. uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Tytuł ten też zdrożał w październiku, ale tylko do 4,95 zł. W tym miesiącu zanotował najniższą średnią sprzedaż ogółem od wejścia na rynek.

Największy spadek we wrześniu - tak jak we wcześniejszych miesiącach - zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w skali roku aż o 89,86 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 13 tys. egz. Tytuł znalazł się na ostatnim miejscu zestawienia (rok wcześniej był drugi). Od końca listopada br. “Uważam Rze” stało się miesięcznikiem (więcej na ten temat).

Spory, wynoszący 26,68 proc., spadek zanotowała także „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Tygodnik uplasował się na miejscu siódmym ze średnim wynikiem na poziomie 46 840 egz.

- Zakładaliśmy, że po wejściu dwóch nowych tytułów nasza sprzedaż będzie wynosić około 50 tys. egz.. Trzeba było podzielić się rynkiem - mówi nam Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”. Jego zdaniem, taki wynik utrzyma się w kolejnych miesiącach albo nastąpi nawet lekki wzrost sprzedaży.

Trzeci największy spadek odnotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 23,97 proc. do 53 732 egz. Znalazł się na pozycji szóstej. „Wprost” ma jednak bardzo wysokie rozpowszechnianie płatne razem, które wyniosło w październiku br. 125 560 egz. i dało mu w takim ujęciu czwarte miejsce. Wliczane są tutaj m.in. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. Wydawca „Wprost” podkreśla, że to kanał dystrybucji o wyższej rentowności niż sprzedaż kioskowa.

Wirtualnemedia.pl

październik

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

198 237

138 077

137 627

198 124

136 873

135 905

Polityka

177 041

128 422

128 422

181 080

122 655

122 655

Newsweek Polska

206 418

127 085

125 051

182 544

127 430

118 375

W Sieci

175 919

89 846

89 836

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

168 623

80 894

71 019

-

-

-

Wprost

134 375

125 560

53 732

164 633

139 465

70 670

Gazeta Polska

134 832

47 444

46 840

136 332

64 146

63 884

Przegląd

51 000

17 913

17 913

60 900

19 950

19 950

Tygodnik Powszechny

35 125

17 605

17 116

34 529

18 884

16 737

Uważam Rze inaczej pisane

33 907

13 040

13 000

215 185

128 721

128 235

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

500 747

325 653

325 653

523 429

340 998

340 998

 

 

 

Dołącz do dyskusji: „W Sieci” ucieka „Do Rzeczy”. Duże spadki „Gazety Polskiej” i „Wprost”

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
ciekawy wynik Wprost i Do Rzeczy - dobre inwestycje Point Group ;)
0 0
odpowiedź
User
xm
Paliwo smoleńskie Gazety Polskiej stopniowo się wyczerpuje. Kolejny miesiąc ten PISowski biuletyn notuje spadek.
0 0
odpowiedź
User
plusk
W październiku tygodnik rybaków miał kilka szokujących okładek. Wzrost ceny Karnowscy zrekompensowali grą na emocjach prawicowego czytelnika.
0 0
odpowiedź