W 2022 roku Play i Allegro największymi profilami marek na polskim Facebooku
Play i Allegro miały ponad dwa miliony fanów na swoich profilach na Facebooku w ub.r. - wynika z raportu Sotrender. Największy przyrost fanów odnotowały Goniec.pl, Jastrzab Post i Świat Gwiazd, zaś najbardziej angażowały TVP Sport, Goniec.pl i LOL mania. Wzrosły ceny CPC i CPM.
Dwoma największymi profilami polskich marek na Facebooku w 2022 roku były Play i Allegro – obie marki mogą pochwalić się ponad dwumilionową społecznością na swoich profilach. Trzecie miejsce na podium zajął profil Pyszności, który również zbliża się do przekroczenia liczby dwóch milionów fanów.
Z kolei profilami, które zanotowały największy przyrost fanów były te dotyczące newsów i plotek: Goniec.pl (przyrost o ponad 600 tys. fanów), Jastrzab Post oraz Świat Gwiazd.
W minionym roku najbardziej angażującym profilem był profil TVP Sport. Na podium znalazł się również profil Goniec.pl i LOL mania, a tuż za nim TVN24 (miejsce 4.) i Łączy nas piłka (miejsce 5.). Profile publikujące wiadomości i newsy sportowe ponownie najbardziej angażowały facebookowiczów.
Zestawienie Najuważniejsi (najszybciej i najczęściej reagujący na posty użytkowników), podobnie jak w latach ubiegłych, składa się głównie z marek telekomunikacyjnych. Liderem, drugi rok z rzędu, pozostał profil Orange. Nowym profilem, który awansował do TOP5 na miejsce czwarte jest profil T-Mobile, tym samym deklasując Play z miejsca trzeciego na piąte. Na wszystkich tych profilach moderatorzy odpowiedzieli na ponad 90 proc. postów użytkowników (na profilu Allegro aż na 99 proc. z nich).
Profilem, na którym w 2022 roku pojawiło się najwięcej postów, był profil Ciąża – pytania i odpowiedzi. W minionym roku, jeszcze bardziej niż w latach poprzednich, treści parentingowe interesowały społeczność na Facebooku – w TOP5 znalazł się bowiem także profil Mamy Mamom. Z kolei profilem, który dość niespodziewanie pojawił się w zestawieniu Najbardziej aktywni był profil Spotted Grójec-Okolice, na którym w całym ubiegłym roku opublikowano aż 24 624 postów, co daje średnio ponad 65 postów dziennie. Tym razem w TOP5 nie znalazł się profil Radia Maryja ani Wirtualnej Polski, zaś na miejsce drugie (z piątego) awansował profil TVN24.
Najlepsze posty
Najlepszym postem roku (najwięcej polubień, udostępnień i komentarzy), który był bezpośrednim odwołaniem do wydarzeń w Ukrainie, był lutowy post Klubu Komediowego (krótki wierszyk o tyranie). Wojna w Ukrainie była niewątpliwie jednym z ważniejszych wydarzeń minionego roku – co ma odzwierciedlenie w postach, które najbardziej angażowały facebookowiczów.
Silnie angażujące były także posty ze zbiórkami na rzecz potrzebujących – 4 z 12 najlepszych postów roku należało do profilu Siepomaga.pl. Niespodzianką jest numer 4. w zestawieniu Sotrendera. Tuż za podium znalazł się bowiem post Comedy Central Polska, który był satyryczną zapowiedzią nowego programu „Backdoor – Wyjście awaryjne” i zdobył imponującą aktywność użytkowników.
Koszty reklamowe poszybowały w górę. W porównaniu do 2021 roku, za CPC (cost per click, koszt pozyskania jednej wizyty) reklamodawcy płacili średnio 21 proc. więcej (87 groszy), a za CPM (cost per mille, koszt za tysiąc wyświetleń) – 4 proc. więcej (7 zł 13 gr). Z kolei średnie dzienne wydatki na reklamę wyniosły 16 zł 81 gr – o 53 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Sotrender w tym roku zrezygnował z umieszczaniu w podsumowaniu profili osób.
Jak wynika z badania Mediapanel, w styczniu serwisy Meta Platforms odnotowały 26,97 mln użytkowników w Polsce, przeciętnie korzystano z nich przez 27 godzin.
Dołącz do dyskusji: W 2022 roku Play i Allegro największymi profilami marek na polskim Facebooku