„Viva!” i „Flesz” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia” (TOP 10)
Dwutygodnik „Viva!” zanotował największy wśród magazynów procentowy wzrost wpływów z reklam. Sporo zyskały również „Flesz” oraz liderujące w zestawieniu „Twój Styl” i „Tele Tydzień”, natomiast niewielkie spadki zanotowały „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia”.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do listopada 2014 roku wyniosły ponad 2,76 mld zł - wynika z danych opracowanych dla Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media. Były wyższe o 5,2 proc. niż w analogicznym okresie 2013 roku.
Największy wzrost przychodów odnotowała „Viva!” (Edipresse Polska) - tytuł ten zarobił na reklamach blisko 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Z wpływami w kwocie 120,9 mln zł awansował z piątej na drugą pozycję w zestawieniu magazynów z największymi przychodami reklamowymi.
„Viva!” zajęła miejsce tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wpływy z reklam spadły o 1,2 proc. - do 115,4 mln zł. Trzecią lokatę utrzymał „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł dzięki publikowanym reklamom zarobił 120,5 mln zł, o 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Niezmiennym liderem rankingu reklam jest miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer).
W pierwszych 11 miesiącach ub.r. marketerzy wydali na reklamy w tym tytule ponad 157 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Spadek przychodów reklamowych zanotował w omawianym okresie tygodnik „Wprost” (AWR Wprost). Jego przychody reklamowe były niższe o 3,2 proc. i wyniosły 102,9 mln zł. Mniejsze przychody z reklam miał też miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) - wyniosły one 60,7 ml zł (mniej o 1,5 proc.).
Więcej na reklamach zarobiły natomiast pozostałe tytuły rankingu. Przychody „Party” (Edipresse Polska) wzrosły o 4,8 proc. - do 72,9 mln zł, „Polityki” - o 1,5 proc. (do 61,7 mln zł), „Flesz” - o 11,3 proc. (do 59,5 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2013 |
I-XI 2014 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
147 013 918 zł |
157 005 242 zł |
6,8 |
VIVA |
93 519 224 zł |
120 890 406 zł |
29,3 |
TELE TYDZIEŃ |
110 616 310 zł |
120 487 220 zł |
8,9 |
NEWSWEEK POLSKA |
116 807 104 zł |
115 427 288 zł |
-1,2 |
WPROST |
106 323 659 zł |
102 893 197 zł |
-3,2 |
PARTY |
69 627 851 zł |
72 948 271 zł |
4,8 |
POLITYKA |
60 771 650 zł |
61 688 330 zł |
1,5 |
CLAUDIA |
61 558 987 zł |
60 740 577 zł |
-1,5 |
FLESZ |
53 439 985 zł |
59 463 861 zł |
11,3 |
SHOW |
- |
58 644 300 zł |
- |
razem |
2 623 733 441 zł |
2 760 350 719 zł |
5,2 |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Flesz” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia” (TOP 10)