SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Viva!” i „Flesz” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia” (TOP 10)

Dwutygodnik „Viva!” zanotował największy wśród magazynów procentowy wzrost wpływów z reklam. Sporo zyskały również „Flesz” oraz liderujące w zestawieniu „Twój Styl” i „Tele Tydzień”, natomiast niewielkie spadki zanotowały „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia”.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do listopada 2014 roku wyniosły ponad 2,76 mld zł - wynika z danych opracowanych dla Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media. Były wyższe o 5,2 proc. niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Największy wzrost przychodów odnotowała „Viva!” (Edipresse Polska) -  tytuł ten zarobił na reklamach blisko 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Z wpływami w kwocie 120,9 mln zł awansował z piątej na drugą pozycję w zestawieniu magazynów z największymi przychodami reklamowymi.

„Viva!” zajęła miejsce tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wpływy z reklam spadły o 1,2 proc. - do 115,4 mln zł. Trzecią lokatę utrzymał „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł dzięki publikowanym reklamom zarobił 120,5 mln zł, o 8,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Niezmiennym liderem rankingu  reklam jest miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer).
W pierwszych 11 miesiącach ub.r. marketerzy wydali na reklamy w tym tytule ponad 157 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Spadek przychodów reklamowych zanotował w omawianym okresie tygodnik „Wprost” (AWR Wprost). Jego przychody reklamowe były niższe o 3,2 proc. i wyniosły 102,9 mln zł. Mniejsze przychody z reklam miał też miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) - wyniosły one 60,7 ml zł (mniej o 1,5 proc.).

Więcej na reklamach zarobiły natomiast pozostałe tytuły rankingu. Przychody „Party” (Edipresse Polska) wzrosły o 4,8 proc. - do 72,9 mln zł, „Polityki” -  o 1,5 proc. (do 61,7 mln zł), „Flesz” - o 11,3 proc. (do 59,5 mln zł).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2013

I-XI 2014

zmiana proc.

TWÓJ STYL

147 013 918 zł

157 005 242 zł

6,8

VIVA

93 519 224 zł

120 890 406 zł

29,3

TELE TYDZIEŃ

110 616 310 zł

120 487 220 zł

8,9

NEWSWEEK POLSKA

116 807 104 zł

115 427 288 zł

-1,2

WPROST

106 323 659 zł

102 893 197 zł

-3,2

PARTY

69 627 851 zł

72 948 271 zł

4,8

POLITYKA

60 771 650 zł

61 688 330 zł

1,5

CLAUDIA

61 558 987 zł

60 740 577 zł

-1,5

FLESZ

53 439 985 zł

59 463 861 zł

11,3

SHOW

-

58 644 300 zł

-

razem

2 623 733 441 zł

2 760 350 719 zł

5,2

Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Flesz” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost”, „Newsweek” i „Claudia” (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rekin
To za reklamy w "Show" trzeba płacić? Miałem wrażenie, że jest odwrotnie.
0 0
odpowiedź
User
hmmmm
"Wprost" ze sprzedażą ok 50-60 tys. egzemplarzy, ma dwukrotnie więcej dochodów z reklam niż sprzedająca się 2x lepiej "Polityka". Czyli reklamodawcy płacą mu znaczenie lepiej za stronę reklamy, bo 4x więcej reklam tam na pewno nie ma.
0 0
odpowiedź
User
do hmmmm
Reklam rzeczywiście jest więcej we Wproście niż w Polityce..choć może nie 4 razy...poza tym Wprost ma 70tyś rozpowszechnianie "niekioskowe" do hoteli..restauracji..itp...to powoduje że czytelnictwo Wprostu jest większe...Nie bez znaczenia jest pewnie też fakt że Polityka ma wyznawców znaczy jak ktoś kupi jeden egzemplarz to czyta go 1-2 osoby...W przypadku Wprostu liczba ta musi być dużo wyższa...Stąd czy się ktoś komu podoba czy nie...Dochodowość Wprostu jest wyższa niż Polityki....Nie mówiąc już o zyskach wydawcy...gdzie tutaj różnica jest dużo większa na korzyść Wprostu.... ale w końcu spółdzielnia Baczyńskiego musi zarabiać..a dla Lisickiego liczy się zysk netto bo jest notowany na GPW
0 0
odpowiedź