InPost przez pięć lat będzie dostarczał zakupy z Vinted
Firma InPost podpisała pięcioletnią umowę dotyczącą dostaw zakupów w ośmiu krajach z internetowej platformy Vinted służącej do handlu używaną odzieżą.
W Wielkiej Brytanii, Polsce i Włoszech obsługa będzie realizowana pod marką InPost, a we Francji, Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii - pod marką Mondial Relay (francuska firma Mondial Relay została przejęta przez InPost w połowie ub.r. za 513 mln euro). InPost zapewni użytkownikom Vinted łącznie 35 tys. punktów odbioru przesyłek poza domem.
- To nasze pierwsze paneuropejskie partnerstwo, obejmujące wszystkie osiem rynków, na których jesteśmy obecni. Jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Nasza umowa z Vinted pokazuje, że InPost ma skalę i możliwości, aby być strategicznym partnerem w zakresie dostaw poza domem dla firm działających na rynkach całej Europy – ze szczególnym uwzględnieniem usług out-of-home - komentuje Rafał Brzoska, prezes i mniejszościowy akcjonariusz InPostu.
- Jako firma skoncentrowana na oferowaniu naszym członkom najlepszych możliwości wyboru sposobu wysyłania i odbierania przesyłek, ze szczególnym uwzględnieniem PUDO i opcji skrytek, z przyjemnością kontynuujemy udaną współpracę z InPost i Mondial Relay na wielu rynkach w Europie - dodaje Vytautas Atkočaitis, dyrektor ds. wysyłek w Vinted.
Platforma Vinted umożliwia sprzedaż używanej odzieży. Według badania Mediapanel w Polsce w grudniu ub.r. zanotowała 7,09 mln użytkowników i 23,86 proc. zasięgu.
InPost zaczął obsługę eBaya, Shopee i OLX
Od wielu lat InPost jest partnerem logistycznym Allegro (jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat), m.in. w ramach usługi Allegro Smart! Realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku), Aliexpress i Shopee (zadebiutowała na naszym rynku jesienią ub.r.).
W listopadzie ub.r. InPost podpisał umowę dotyczącą dostaw zakupów z eBay w Wielkiej Brytanii, a w styczniu br. - pięcioletnią umowę na realizację dostaw zakupów z platformy ogłoszeniowej OLX (w ramach usługi Przesyłki OLX).
W trzecim kwartale ub.r. przychody InPostu zwiększyły się o 18 proc. do 1,274 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA - o 73 proc. do 409 mln zł. Wzrosty były niższe w związku z przejęciem Mondial Relay.
InPost ma w Polsce ponad 16 tys. Paczkomatów
Na początku stycznia InPost podał, że na koniec ub.r. miał w Polsce 16,4 tys. Paczkomatów, co wobec 10,8 tys. rok wcześniej daje wzrost o 53 proc. Firma stawia coraz większe automaty: liczba skrytek w Polsce zwiększyła się przez rok o 63 proc. do 2,41 mln.
Za granicą liczba automatów poszła w górę z 1,5 do 3,9 tys., m.in. dzięki przejęciu Mondial Relay mającego 313 maszyn, a także współpracującego 17 tys. punktami odbioru.
Dołącz do dyskusji: InPost przez pięć lat będzie dostarczał zakupy z Vinted