Viaplay od listopada w Wielkiej Brytanii, pełen pakiet za 15 funtów
Od początku listopada platforma streamingowa Viaplay będzie dostępna w Wielkiej Brytanii. Zaoferuje dwa pakiety, ten ze wszystkimi treściami będzie kosztował 14,99 funtów miesięcznie.
W Wielkiej Brytanii Viaplay będzie oferować dwa pakiety. Ten z filmami i serialami, głównie własnej produkcji, m.in. skandynawskimi kryminałami, będzie kosztował 3,99 funtów miesięcznie.
Natomiast 14,99 funtów miesięcznie będzie trzeba płacić za pełen pakiet, obejmujący także transmisje sportowe. Viaplay ma w Wielkiej Brytanii prawa do pokazywania piłkarskiej ligi hiszpańskiej, meczów reprezentacji Szkocji i Walii i Irlandii Północnej (do 2028 roku), ponad tysiąca meczów innych reprezentacji europejskich, Pucharu Szkocji, Pucharu Ligi Szkockiej i Pucharu Włoch.
Z innych dyscyplin w ofercie platformy są m.in. gale KSW, liga NHL, brytyjska Elite Ice i mistrzostwa świata w hokeju na lodzie oraz kilka rozgrywek w rugby.
Viaplay will launch in the UK on 1 November!🤩🚀British viewers will be offered two packages: the Films & Series package focused on Nordic storytelling, and the Total package that also includes the sports line-up of #Viaplay and @PremierSportsTV⚽️ https://t.co/GuSn9gf8iE pic.twitter.com/W64mvULHqC
— Viaplay Group (@viaplaygroup) October 18, 2022
W połowie br. Viaplay Group przejęła brytyjskiego nadawcę telewizyjnego Premier Sports. Od listopada jego stacje będą funkcjonowały pod marką Viaplay: Premier Sports 1 jako Viaplay Sports 1, Premier Sports 2 jako Viaplay Sports 2, a FreeSports jako Viaplay Xtra. W ich raówkach pojawią się filmy i seriale od Viaplay.
Przy zakupie Premier Sports zostało wycenione na 30 mln funtów. Jego wyniki finansowe zostaną włączone do sprawozdań Viaplay od czwartego kwartału br.
Viaplay w przyszłym roku także w USA i Kanadzie
Wielka Brytania to jedenasty rynek, na którym pojawi się Viaplay. Platforma wywodzi się ze Skandynawii, wiosną ub.r. weszła z ofertą do krajów bałtyckich, w sierpniu ub.r. do Polski, a potem m.in. do Holandii.
Koncern zapowiada, że na początku 2023 roku jego platforma wystartuje w USA (jej treści są tam już dostępne dla klientów Comcastu) i Kanadzie. W przyszłym roku ma też pojawić się w Niemczech, Szwajcarii i Austrii.
Natomiast węższa oferta treści Viaplay Select została wprowadzona wiosną br. w Japonii do oferty operatora satelitarnego Wowow, a w listopadzie ma pojawić się na platformie streamingowej Cindie w dziewięciu krajach Ameryki Południowej i Środkowej.
Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.
W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.
W sierpniu platforma poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia.
Dołącz do dyskusji: Viaplay od listopada w Wielkiej Brytanii, pełen pakiet za 15 funtów