Viaplay daje zniżkę na subskrypcję. To rekompensata za usterki podczas transmisji
Platforma Viaplay zaproponowała subskrybentom, którzy zgłosili problemy techniczne z transmisjami w zeszły weekend, 25 proc. zniżki na kolejną płatność. - Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków - podkreśla Viaplay.
W minioną sobotę wielu subskrybentów Viaplay narzekało na usterki techniczne z transmisjami, przede wszystkim z meczów piłkarskiej ligi angielskiej (po godz. 16 rozgrywano jednocześnie pięć spotkań) i niemieckiej.
- Przepraszamy za problemy z oglądaniem niektórych dzisiejszych meczów. Żeby jak najszybciej przywrócić transmisję, przełączyliśmy część meczów Premier League na stream z angielskim komentarzem - poinformowano na twitterowym profilu Viaplay.
- W miniony weekend niektórzy użytkownicy platformy Viaplay doświadczyli problemów z odbiorem streamingu. Podczas gdy nasz zespół pracował nad odpowiednim rozwiązaniem, zmieniliśmy źródło transmisji meczu Premier League, który był pokazywany na żywo, na inne, z angielskimi komentarzem. Po rozwiązaniu zaistniałego problemu, szybko wróciliśmy do transmisji spotkania z lokalnym komentarzem - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe platformy
Przepraszamy za problemy z oglądaniem niektórych dzisiejszych meczów. Żeby jak najszybciej przywrócić transmisję, przełączyliśmy część meczów Premier League na stream z angielskim komentarzem.
— Viaplay Sport Polska (@viaplaysportpl) September 3, 2022
W ostatnich dniach niektórzy użytkownicy Viaplay, którzy zgłosili problemy informowali w mediach społecznościowych, że w ramach rekompensaty zaproponowano im 25 proc. rabatu na zakup subskrypcji na kolejny okres.
Platforma nie ujawnia konkretów co do rekompensat. - Prosimy każdego z subskrybentów Viaplay, który doświadczył jakichkolwiek problemów, aby zawsze kontaktował się bezpośrednio z naszym działem obsługi klienta. Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków. Każde zgłoszenie przesłane przez naszych klientów jest rozpatrywane indywidualnie i w uzasadnionych sytuacjach oferujemy naszym subskrybentom odpowiednią rekompensatę - opisuje biuro prasowe Viaplay.
Skargi do UOKiK na usterki Viaplay
Od początku bieżącego sezonu ligi angielskiej Viaplay miała problemy techniczne z transmisjami. Subskrybenci narzekali już na to w czasie pierwszej kolejki rozegranej na początku sierpnia. Viaplay radziła im, jakie ustawienia powinni wybrać w swoich urządzeniach.
Użytkownicy zwracali też uwagę, że takich usterek nie było w stacjach Canal+, które w ramach umowy sublicencyjnej pokazują po dwa najciekawsze mecze z każdej kolejki ligi angielskiej.
Skargi w tej sprawie skierowano do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia - przekazał departament komunikacji Urzędu portalowi Wirtualnemedia.pl.
- Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków, a ich skala ograniczona. Jednocześnie każde zgłoszenie przesłane przez naszych klientów rozpatrywane jest indywidualnie i w uzasadnionych przypadkach oferujemy subskrybentom Viaplay odpowiednią rekompensatę. Oczywiście odniesiemy się i wyjaśnimy bezpośrednio każde formalne zgłoszenie, które otrzymamy ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - zapowiedziała Viaplay.
Viaplay w Polsce od ponad roku
Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce w sierpniu ub.r. Od roku oprócz Ligi Konferencji i Ligi Europy pokazuje m.in. ligę niemiecką. Pod koniec roku zaczęła transmitować gale KSW, w sierpniu br. - angielską ligę piłkarską, a od przyszłego roku będzie na niej można oglądać wyścigi Formuły 1.
Miesiąc temu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia. - Nieustannie inwestujemy w rozwój serwisu streamingowego Viaplay by spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów, dlatego też nasza oferta jest odpowiednio dostosowywana - tłumaczyło portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.
Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.
W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.
Dołącz do dyskusji: Viaplay daje zniżkę na subskrypcję. To rekompensata za usterki podczas transmisji
Chcecie aby coś się wreszcie poprawiło, to ruszcie swoje 4 litery. Samo się nie zrobi.