UPC Polska z 1,55 mld zł wpływów i 302 mln zł straty netto. Wydała 491 mln zł na inwestycje
Sieć kablowa UPC Polska w ub.r. zanotowała wzrost wpływów netto ze sprzedaży o 2,6 proc. do 1,556 mld zł oraz 301,9 mln zł straty netto (wobec 299,8 mln zł rok wcześniej). Firma spłaciła 297,5 mln zł odsetek z pożyczki od UPC Broadband France SAS oraz przeznaczyła 491 mln zł na inwestycje.
Prawie wszystkie swoje wpływy sprzedażowe UPC Polska osiąga z usług telewizji kablowej oraz internetu i telefonii stacjonarnej. W ub.r. przychody z tego źródła wyniosły 1,552 mld zł, wobec 1,515 mld zł rok wcześniej. Wpływy ze sprzedaży towarów i materiałów to zaledwie 3,32 mln zł (wobec 1,8 mln zł w 2016 roku).
Na koniec marca br. sieć UPC Polska miała 1,43 mln klientów korzystających z 2,99 mln jednostkowych usług (RGU), w tym 1,03 mln klientów telewizji cyfrowej i 1,14 mln sprzedanych usług internetowych.
Koszty operacyjne UPC Polska wyniosły w ub.r. 1,46 mld zł, po wzroście o 7,3 proc. w skali roku. Wydatki na usługi obce zwiększyły się o 8,8 proc. do 817,85 mln zł, a na amortyzację - o 9,9 proc. do 454,15 mln zł. Natomiast koszty wynagrodzeń zmalały 14,4 proc. do 86,26 mln zł.
Firma zatrudniała w ub.r. 1 327 osób. Całkowite wynagrodzenie członków zarządu wyniosło 3,76 mln zł, wobec 7,24 mln zł rok wcześniej.
W zarządzie UPC Polska są obecnie Robert Redeleanu (od kwietnia br. jest prezesem, zastąpił Fransa-Willema de Kloet), Jany Fruytier (od marca ub.r. jako dyrektor finansowy) oraz Jerzy Gołębiewski.
Spółka osiągnęła w ub.r. 92,06 mln zł zysku ze sprzedaży, wobec 153,3 mln zł rok wcześniej.
491 mln zł na inwestycje
Zarząd UPC Polska w sprawozdaniu z działalności podał, że firma przeznaczyła w ub.r. 491 mln zł na inwestycje, o 17 proc. więcej niż w 2016 roku.
- Głównymi projektami stały się nakłady poniesione na modernizację i budowę infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym sprzętu CPE w kwocie 238 mln zł niezbędnego do sprzedaży produktów/usług (np. Horizon TV), umożliwiającego oglądanie bogatej oferty telewizji cyfrowej na wielu urządzeniach mobilnych - wyliczono. Dodano, że inwestycje finansowano w całości w dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej.
Zarząd podał, że na koniec ub.r. w zasięgu sieci UPC Polska było 3,35 mln gospodarstw domowych, z których ponad 1,4 mln korzystało z jej usług. Ponad 98 proc. gospodarstw w zasięgu UPC może korzystać z internetu szerokopasmowego, telewizji cyfrowej i telefonii IP.
Kierownictwo spółki uważa, że dzięki wydatkom inwestycyjnym rozwijana jest oferta, co pozwala oferować klientom zintegrowane usługi i przyczyni się do wzrostu przychodów.
UPC ma do spłaty 4,51 mld zł pożyczki od UPC Broadband France SAS
Przychody finansowe UPC Polska wyniosły w ub.r. 18,85 mln zł (wobec 2,17 mln zł w 2016 roku), a pozostałe przychody operacyjne - 30,96 mln zł, po minimalnym wzroście w skali roku.
Z kolei pozostałe koszty operacyjne wzrosły w skali roku ze 142,74 do 148,25 mln zł, a koszty finansowe zmalały z 316,88 do 306,36 mln zł.
Zdecydowaną większość kosztów finansowych stanowią odsetki dla jednostek powiązanych, które w ub.r. wyniosły 297,49 mln zł. Chodzi o odsetki od pożyczek, które UPC Polska wzięła od UPC Broadband France SAS w 2014 i 2015 roku. Ma je spłacić do końca 2024 roku, roczne oprocentowanie dla większości kwoty wynosi 6,75 proc.
Na koniec ub.r. zadłużenie UPC Polska z tego tytułu wynosiło 4,51 mld zł. Głównie z tego powodu spółka miała ujemne kapitały własne w wysokości 1,91 mld zł (wobec 1,61 mld zł rok wcześniej).
Tak duży dług nie zagraża jednak bieżącemu funkcjonowaniu firmy. W maju br. otrzymała ona potwierdzenie, że UPC Broadband Holding może udzielić jej odpowiedniego wsparcia finansowego pozwalającego kontynuować działalność.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska z 1,55 mld zł wpływów i 302 mln zł straty netto. Wydała 491 mln zł na inwestycje
Po drugie, jesli bedzieci nadal lekka reka wydawac dane swoich userow na podstawie lipnych dowodow, to czarny PR w internecie w koncu was wykonczy. Nie lekcewazcie klijentow, bo ciezko tego pozalujecie!