UPC Polska ze wzrostem wpływów, ma 1,5 mln klientów korzystających z 3,2 mln usług
W trzecim kwartale br. przychody UPC Polska zwiększyły się rok do roku o 6,4 proc. do 111,6 mln dolarów (około 424 mln zł). Liczba klientów operatora przekroczyła 1,5 mln, w ciągu kwartału przybyło po kilkanaście tys. użytkowników internetu i telewizji.
Według raportu finansowego Liberty Global, właściciela UPC Polska, wpływy polskiego operatora w minionym kwartale wyniosły 111,6 mln dolarów, co wobec 104,9 mln dolarów rok wcześniej oznacza wzrost o 6,4 proc.
Natomiast w skali trzech kwartałów wpływy zwiększyły się z 318,3 do 322 mln dolarów.
Dla Liberty Global Polska i Słowacja to jedyne rynki, na których w pierwszych trzech kwartałach br. przychody znacząco wzrosły. W Wielkiej Brytanii nastąpił spadek z 4,507 do 4,457 mld dolarów, w Szwajcarii - z 942,7 do 930,9 mln dolarów, a w Irlandii - z 377,7 do 364,7 mln dolarów. Natomiast w Belgii wpływy utrzymały się na wysokości 2,147 mld dolarów.
UPC Polska ma 1,5 mln klientów
Na koniec września UPC Polska obsługiwał 1,503 mln klientów, po wzroście w ciągu kwartału o 9,2 tys. Zasięg sieci zwiększył się natomiast o 22,6 tys. gospodarstw domowych do 3,606 mln.
Liczba użytkowników usługi internetowej UPC Polska wzrosła przez kwartał o 13,2 tys. do 1,263 mln. Liczba klientów telewizji zwiększyła się o 18,5 tys. do 1,305 mln, z czego 1,071 mln korzysta z pakietów rozszerzonych.
Przez kwartał ubyło 8,2 tys. klientów telefonii stacjonarnej, na koniec września było ich 652,5 tys. Natomiast liczba użytkowników telefonii mobilnej (UPC Polska oferuje ją od połowy ub.r., korzystając z infrastruktury Play) poszła w górę o 6,1 tys. do 28,3 tys.
Na koniec września UPC Polska świadczył klientom 3,222 mln usług jednostkowych (RGU), o 23,5 tys. więcej niż na koniec czerwca.
Liberty Global sprzedaje akcje Canal+ Polska
Cały koncern Liberty Global w minionym kwartale osiągnął wzrost przychodów rok do roku z 2,84 do 2,95 mld dolarów, natomiast w trzech kwartałach br. zmalały one z 8,559 do 8,553 mld dolarów.
Wydatki operacyjne udało się ograniczyć w skali trzech kwartałów z 8,096 do 7,084 mld dolarów (głównie dzięki spadkowi kosztów amortyzacji z 2,754 do 1,788 mld dolarów). Natomiast wskutek zmian kursów walut zanotował 842 mln dolarów straty wobec 165,8 mln zł zysku rok wcześniej.
W konsekwencji Liberty Global zanotował 459,7 mln dolarów straty netto (tylko w trzecim kwartale br. wyniosła ona 973,6 mln dolarów), podczas gdy rok wcześniej miał aż 12,91 mld dolarów zysku netto, głównie dzięki finalizacji ogłoszonej w 2018 roku sprzedaży do Vodafone swoich spółek w Niemczech, Czechach, Rumunii i na Węgrzech.
Obecnie koncern zbywa natomiast część aktywów w Polsce - jego spółka zależna poprzez giełdę oferuje posiadany pakiet ok. 17 proc. akcji Canal+ Polska (poprzednio działającego pod nazwą ITI Neovision). Jeśli inwestorzy kupią walory po maksymalnej cenie 60 zł za sztukę, Liberty Global Ventures Holding uzyska 450 mln zł.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska ze wzrostem wpływów, ma 1,5 mln klientów korzystających z 3,2 mln usług