SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC o wydrukowaniu hasła abonenta na zleceniu dla technika: to pojedynczy błąd

W czwartek abonent sieci kablowej UPC Polska poskarżył się za pośrednictwem Wykop.pl, że operator przekazał technikowi hasło do jego skrzynki pocztowej UPC. - W tym przypadku system zachował się nieprawidłowo, natychmiast skontaktowaliśmy się z klientem - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska.

Klient UPC opisuje, że podczas wizyty technika w jego domu na kartce ze zleceniem - którą pracownik miał ze sobą - wydrukowano login i hasło do skrzynki pocztowej (UPC dodaje abonentom tę usługę bezpłatnie). - O jakiejkolwiek prywatności i bezpieczeństwie w przypadku poczty UPC można zapomnieć. Teoretycznie każdy pracownik UPC może mieć dostęp do skrzynek użytkowników. Napisałem do UPC w tej sprawie, czekam na odpowiedź - napisał klient, podpisujący się jako Rajhan.

Po kilku godzinach abonent poinformował użytkowników Wykop.pl, że operator się z nim skontaktował i wyjaśnił sytuację. - W tej chwili współpracują z działem IT w celu wyjaśnienia sytuacji - podał we wpisie.

Rzecznik prasowy UPC Polska Michał Fura tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że opisany przypadek jest indywidualny, a operator nie podaje technikom haseł swoich klientów. - Bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby było na jak najwyższym poziomie. Hasła do poczty klientów przechowujemy w bezpieczny sposób. W przypadku instalacji internetu nowemu klientowi generujemy hasło losowe, które jest zapisywane na WO, by instalator/technik mógł przeprowadzić instalacje usługi. Klient natomiast jest zachęcamy do zmiany hasła - wyjaśnia Michał Fura.

Abonent wskazuje jednak, że ciąg znaków, który udostępniono technikowi był jego własnym hasłem, które kilka lat temu zmienił z hasła domyślnego.

- System z założenia uniemożliwia drukowanie hasła ustawionego już przez samego klienta. W tym konkretnym przypadku system zachował się jednak nieprawidłowo, ale natychmiast po otrzymaniu sygnału skontaktowaliśmy się z klientem w celu zmiany hasła, wyjaśnienia sytuacji i podjęliśmy kroki uniemożliwiające wystąpienie tego błędu w przyszłości - tłumaczy rzecznik prasowy UPC.

Sieć kablowa UPC Polska na koniec września ub.r. miała 1,46 mln abonentów.

Dołącz do dyskusji: UPC o wydrukowaniu hasła abonenta na zleceniu dla technika: to pojedynczy błąd

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bartek
Ufff. Czyli to wina systemu. Straszne są te systemy!!!
UPC mnie uspokoiło, a Was?
0 0
odpowiedź
User
dddd
Skoro to bylo haslo poczatkowe klienta, ktore po wpisaniu go zmienia sie od razu na nowe, to o co caly raban...
0 0
odpowiedź
User
Polo
Skoro to bylo haslo poczatkowe klienta, ktore po wpisaniu go zmienia sie od razu na nowe, to o co caly raban...


Czytać ze zrozumieniem! :)
0 0
odpowiedź