UOKiK unieważnił przetarg na kampanię o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wybrał agencji, która na jego zlecenia miała się zająć realizacją kampanii promującej pozasądowe rozwiązywanie sporów. Unieważnił prowadzony przetarg.
Zaplanowana przez UOKiK kampania miała wystartować w maju br. i trwać miesiąc. Na początku kwietnia Urząd rozpoczął przetarg, w którym miał wybrać agencję odpowiedzialną za zaplanowanie i realizację działań reklamowych.
Oferty w nim złożyły dwie agencje: Projekt PR i Fabryka Komunikacji Społecznej. Zaoferowane przez nie ceny ryczałtowe mieściły się w budżecie kampanii, który wynosił 400 tys. zł brutto. Projekt PR zaproponowała cenę 345,5 tys. zł, a Fabryka Komunikacji Społecznej - 400 tys. zł.
UOKiK nie wybrał jednak zwycięzcy, unieważniając przetarg. Przyczyną było odrzucenie ofert obu agencji - ponieważ, jak wyjaśnia UOKiK - były one niezgodne z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. O jakie konkretnie niezgodności chodziło, urząd nie wyjaśnił.
Zaplanowana przez UOKiK kampania miała być prowadzona pod hasłem „Polub polubowne” i miała obejmować emisję czterech wersji spotów 30-sek. w internecie (media społecznościowe, serwisy VoD) oraz na ekranach LCD w środkach komunikacji miejskiej. UOKiK chciał przy tych działaniach współpracować z blogerami lub vlogerami. Grupą docelową zaplanowanej kampanii, której start zaplanowano najpóźniej na 22 maja br., miały być osoby składające reklamacje - ludzie w wieku 25-54 lat, z wykształceniem minimum średnim, z miast, przeciętnie zarabiający i dobrze oceniający swoją sytuację materialną, aktywnie korzystający z internetu.
Celem kampanii „Polub polubowne!” miało być budowanie świadomości pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz zachęcenie konsumentów do wejścia na stronę.polubowne.uokik.gov.pl i zapoznanie się z tym sposobem rozwiązania sporu na linii konsument-przedsiębiorca.
Dołącz do dyskusji: UOKiK unieważnił przetarg na kampanię o pozasądowym rozwiązywaniu sporów