SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK: przejęcie Multimedia Polska przez UPC Polska może ograniczyć konkurencję

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował o przedłużeniu postępowania w sprawie kupna Multimedia Polska przez UPC Polska. Według UOKiK-u istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, że fuzja firm może doprowadzić do istotnego ograniczenia konkurencji.

Kupno Multimedia Polska przez UPC Polska zostało ogłoszone w połowie października ub.r. Wartość transakcji ustalono na 760 mln dolarów, przy czym zgodę na nią musi wyrazić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W środę UOKiK poinformował, że przedłużył postępowanie w tej sprawie. - Analiza wniosku wykazała, że w wielu miejscowościach łączny udział UPC i Multimedia Polska przekracza 40 proc., od których prawo ochrony konkurencji domniemywa posiadanie pozycji dominującej. Istnieje zatem uzasadnione prawdopodobieństwo, że koncentracja może doprowadzić do istotnego ograniczenia konkurencji, dlatego postępowanie zostało przedłużone - uzasadnił Urząd.

Nie podano, na kiedy planowane jest zakończenie postępowania i ogłoszenie decyzji. - Wydanie postanowienia o przedłużeniu terminu zakończenia postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana - zaznacza UOKiK.

Na koniec września ub.r. UPC Polska miała 1,43 mln abonentów, o 14 tys. więcej niż rok wcześniej. Z usług telewizyjnych korzystało 1,21 tys. klientów, z internetowych - 1,09 mln, z telefonicznych - 631,9 tys., a łączna liczba jednostkowych usług (RGU) świadczonych przez firmę wyniosła 2,93 mln.

Z kolei Multimedia Polska na koniec września ub.r. miała 835 tys. abonentów, którym dostarczała łącznie 1,74 mln jednostkowych usług. W trzech kwartałach ub.r. firma osiągnęła 555 mln zł wpływów i 21,9 mln zł zysku netto.

 

Dołącz do dyskusji: UOKiK: przejęcie Multimedia Polska przez UPC Polska może ograniczyć konkurencję

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
swordfish
Jaka konkurencja? To należy zainteresować się spółdzielniami, które jak dopuszczą jednego operatora kablowego, już kolejnego nie wpuszczają. Rzadko bywa sytuacja, aby w danym bloku była możliwość wyboru kilku operatorów kablowych. Tak bywa czasami w nowych budownictwach. A w starych jak wejdzie już Vectra, to nie wejdzie UPC. Jak wejdzie UPC, to nie wejdzie Vectra.
odpowiedź
User
Greg
Bo zamiast inwestować w nową sieć i konkurować z innymi to lepiej kupić konkurencję - zostać monopolistą i dyktować ceny.
A klient niech płaci.
odpowiedź
User
amam
Niech się połączą, a jak w jednej lokalizacji do tej pory jest UPC i Multimedia, to niech ustalą wymóg, że te drugie łącze nie będzie mogło zostać przejęte przez UPC, tak jak już bywało w przypadku innych fuzji.
odpowiedź