SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK: 2,3 mln zł kary dla Samsunga za reklamę naśladującą kampanię cyfryzacji

Reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji - orzekła prezes UOKiK-u i nałożyła na firmę 2,288 mln zł kary.

UOKiK badał prowadzoną jesienią ub.r. kampanię telewizorów Samsung od grudnia ub.r., kiedy zawiadomienie w tej sprawie złożyło Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Reklama (patrz poniżej) zawierała bowiem wiele elementów naśladujących przygotowaną przez MAiC kampanię wyjaśniającą proces cyfryzacji telewizji (obejrzyj ostatni ze spotów z tej akcji).

Zdaniem UOKiK-u przekaz Samsunga wprowadzał w ten sposób w błąd konsumentów, sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej W efekcie konsumenci - mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Samsung Electronics Polska nałożono karę 2,288 mln zł. Określając jej wysokość, UOKiK wziął pod uwagę wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania przez Urząd oraz aktywną współpracę Samsunga podczas jego prowadzenia. Decyzja nie jest ostateczna, firma może się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dołącz do dyskusji: UOKiK: 2,3 mln zł kary dla Samsunga za reklamę naśladującą kampanię cyfryzacji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dwa do przodu trzy do tyłu
jak wycofało jak nie wycofało. Lata ta kampania w publicznym radiu, Pani Loska nagabuje do kupowania telewizorów.
0 0
odpowiedź
User
paulipe
Dokładnie, jak wyżej, reklamy nie wycofano, nawet przed chwilą słyszałam ją w Trójce.
0 0
odpowiedź