SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ubezpieczyciele zmniejszyli wydatki reklamowe prawie o połowę, PZU liderem, Nationale Nederlanden z największym spadkiem

Firmy ubezpieczeniowe zredukowały w ub.r. względem roku 2015 wydatki reklamowe niemal o połowę. Najbardziej inwestycje w promocje ograniczyły Nationale Nederlanden i Axa Direct. Największym reklamodawcą tej branży w 2016 roku było PZU - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Tradycyjne media - poza internetem - zarobiły na reklamach firm ubezpieczeniowych w 2016 roku niespełna 166,1 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 48,5 proc. mniej niż w 2015 roku.

Największa redukcja ich wydatków objęła indoor, telewizję i outdoor. Na reklamę indoorową ubezpieczyciele przeznaczyli 16,8 tys. zł czyli 92,8 proc. mniej niż w 2015 roku. Z kolei ich reklamy w telewizji warte były w 2016 roku 90,7 mln zł (65,6 proc. mniej niż rok wcześniej), a na outdoorze - 2,1 mln zł (58,6 proc. mniej w skali roku).

Cennikowe wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych na poszczególne media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2015

2016

zmiana proc.

Telewizja

264 019 846 zł

90 696 907 zł

-65,6

Radio

24 058 493 zł

24 642 106 zł

2,4

Gazety

7 127 613 zł

4 784 923 zł

-32,9

Magazyny

12 161 005 zł

15 328 140 zł

26

Outdoor

5 094 307 zł

2 107 441 zł

-58,6

Kina

9 634 497 zł

28 483 068 zł

195,6

Indoor

234 150 zł

16 800 zł

-92,8

 

322 329 911 zł

166 059 385 zł

-48,5

O 32,9 proc. spadły też wydatki firm ubezpieczeniowych na reklamy w gazetach – z 7,1 do 4,8 mln zł.

Część budżetów została przesunięta na reklamy w radiu i kinach. Stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam ubezpieczycieli o 2,4 proc (do 24,6 mln zł), a kina – o 195,6 proc. (do 28,5 mln zł).

Ubiegłorocznym liderem wydatków na reklamę w mediach pozainternetowych było PZU SA. Ten ubezpieczyciel wydał na nią ok. 27 mln zł , czyli 6,4 proc. mniej w skali roku. Firma od grudnia ub.r. ma nowe kierownictwo odpowiedzialne za marketing - szefem strategii i analiz marketingowych jest Marta Baran, a komunikacją marketingową kieruje Agnieszka Rzepkowska.

Na drugą pozycję spadło Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Nationale Nederlanden Polska. Firma ta zmniejszyła nakłady reklamowe o 67,7 proc. wobec 2015 roku - z 48,4 do 15,6 mln zł. Ten ubezpieczyciel pod koniec ub.r. rozpoczął kampanię reklamową w której reklamował ubezpieczenie Sposób na Przyszłość.

Trzecie miejsce na reklamowym podium zajęła w 2016 roku firma Axa Direct z wydatkami w wysokości 14,9 mln zł - o 40,9 proc. mniejszymi w skali roku.

4Life Direct wydało w ub.r. na swoje reklamy 13,8 mln zł (3,6 proc. więcej niż rok wcześniej), a Link4 zmniejszyło budżet o 26,3 proc., do 12,8 mln zł. 4Life zostało ukarane przez UOKiK wiosną ub.r. za reklamy bez informacji o zagranicznej siedzibie.

Ta ostatnia firma od grudnia ub.r. ma nowe logo, które przygotowało White Cut Studio.

Cennikowe wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2015

2016

zmiana
proc.

POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ

28 791 576 zł

26 961 341 zł

-6,4

NATIONALE-NEDERLANDEN TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE

48 354 037 zł

15 628 019 zł

-67,7

AXA DIRECT (AVANSSUR ODDZIAŁ W POLSCE)

25 219 205 zł

14 898 763 zł

-40,9

4LIFE DIRECT

13 328 923 zł

13 802 239 zł

3,6

LINK 4 TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ

17 425 197 zł

12 843 739 zł

-26,3

razem

322 329 911 zł

166 059 385 zł

-48,5

Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele zmniejszyli wydatki reklamowe prawie o połowę, PZU liderem, Nationale Nederlanden z największym spadkiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl