Tylko radiowa Jedynka ze spadkiem wpływów reklamowych, RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET (Top10)
W okresie styczeń-wrzesień br. stacje radiowe zwiększyły przychody z reklam o 12,7 proc. w stosunku do tego samego okresu ub.r. Najwyższy wzrost odnotowały RMF Classic i Eska Wrocław. Radiowa Jedynka jako jedyna miała w tym okresie niższe przychody reklamowe.
Reklamodawcy cennikowo wydali przez trzy kwartały br. w radiu 5,9 mld zł. To o 12,7 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media).
Liderem wpływów z reklam pozostaje RMF FM z przychodami w kwoce 1,89 mld zł. To 22 proc. więcej w skali roku.
Drugie na podium Radio Zet zwiększyło wpływy z reklam o 10,6 proc., do 993,4 mln zł. Trzecie miejsce na podium należało do Programu III Polskiego Radia. Ta stacja zarobiła na reklamach 347,4 mln zł czyli 3,5 proc. więcej w skali roku.
Spośród pozostałych rozgłośni z czołówki największych pod względem przychodów reklamowych najwyższe wzrost odnotowało RMF Classic. Reklamodawcy zwiększyli w nim wydatki o 30,2 proc., do 89,3 mln zł.
Z kolei wpływy z reklam Eski Wrocław wzrosły o 29,5 proc. do 72,8 mln zł. 21,8 proc. więcej niż przed rokiem zarobiła Eska Poznań (75,9 mln zł), a Eska Warszawa zwiększyła przychody o 18,2 proc., do 87,8 mln zł.
Przychody reklamowe Tok FM były w omawianym okresie wyższe niż przed rokiem o 1,2 proc. i wyniosły 130,5 mln zł.
Jedynka, która jako jedyna rozgłośnia z czołówki zanotowała spadek, zmniejszyła przychody reklamowe o 11,4 proc. zarobiła 166,7 mln. zł.
Dołącz do dyskusji: Tylko radiowa Jedynka ze spadkiem wpływów reklamowych, RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET (Top10)