SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twoja twarz brzmi znajomo” straciła 420 tys. widzów. 23,18 mln zł z reklam

Piątą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało o 420 tys. widzów mniej niż trzecią serię widowiska emitowaną wiosną ub.r. Program nadal dał jednak Polsatowi pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 23,18 mln zł.

Polsat piąty sezon „Twoja twarz brzmi znajomo” pokazywał w soboty około godz. 22.00 (pierwszy odcinek zaczął się o 21.30), w okresie od 12 marca do 14 maja br. Średnia oglądalność wszystkich dziesięciu odcinków programu wyniosła 2,06 mln widzów, co przełożyło się na 19,71 proc. udziału w grupie 4+ i 17,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek widowiska z 16 kwietnia br. Wówczas show obejrzało 2,44 mln widzów. Finał programu, z widownią na poziomie 2,33 mln osób, zajął miejsce trzecie (warto dodać, że konkurował on z finałem Eurowizji 2016, który w TVP1 i TVP Polonia śledziło średnio 5,09 mln widzów).

Oglądalność trzech topowych odcinków show „Twoja twarz brzmi znajomo”

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

16-04-2016

22:00:07

23:58:11

2 443 597

23,10%

12-03-2016

21:40:58

23:43:11

2 370 186

19,62%

07-05-2016

22:11:02

00:08:32

2 330 224

23,58%

Dla porównania, emitowana wiosną ub.r. trzecia seria „Twoja twarz brzmi znajomo” po trzech odcinkach gromadziła 2,48 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 22,24 proc. i 19,75 proc. Oznacza to, że show straciło 420 tys. oglądających.

Z kolei czwartą edycję, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło 2,25 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 21,30 proc. i 18,13 proc.

W paśmie, gdy Polsat nadawał program „Twoja twarz brzmi znajomo”, stacja nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja należała do TVP1, emitującej w tym czasie gł. filmy fabularne (pokazany został wspomniany już wyżej finał Eurowizji 2016), co dało jej 13,69 proc. udziału. Na podium uplasował się jeszcze TVN (filmy; 8,79 proc.), a poza nim znalazła się TVP2 (również pasmo filmowe; 4,58 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Widownia programu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat - Twoja twarz brzmi znajomo 5

2 064 075

19,71%

833 034

17,84%

TVP1

1 434 169

13,69%

666 957

14,29%

TVN

920 730

8,79%

503 220

10,78%

TVP2

479 378

4,58%

221 626

4,75%

Cennikowe wpływy reklamowe z dziesięciu odcinków show wyniosły 23,18 mln zł. Dla porównania, trzecia seria z reklam przyniosła 23,4 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Piątą edycję programu wygrała Aleksandra Szwed. Wygraną - 100 tys. zł - zdecydował się przeznaczyć dla Fundacji „Dom w Łodzi”. Producentem show jest firma Endemol Shine Polska.

Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji muzycznego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię kulinarnego programu „Hell’s Kitchen”. Telewizja Polsat zdecydowała również o kontynuacji „Tańca z Gwiazdami” - szóstą edycję tego show zobaczymy jesienią br.

W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.

Dołącz do dyskusji: „Twoja twarz brzmi znajomo” straciła 420 tys. widzów. 23,18 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adamo023
Pora dać już odpocząć temu formatowi chociaż na rok...
0 0
odpowiedź
User
Magda
Czekam na nowy sezon, tylko widzowie mogliby też decydować!
0 0
odpowiedź
User
rhn
2 miliony widzów? Chyba sobie jaja robicie.. ten program jest beznadziejny..
0 0
odpowiedź