„Twist” i „Bravo Girl” wyprzedziły „Fun Club”. „Bravo” liderem pism młodzieżowych
W sierpniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 32 980 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 48,49 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 41,68 proc. do poziomu 20 571 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak trzeci.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”, który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik jednak zmalał w ciągu roku o 39,24 proc. do 17 138 egz.
Z drugiego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała najbardziej w zestawieniu - o 55,66 proc. i wyniosła ona 16 127 egz.
sierpień |
Dynamika |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
61 991 |
32 980 |
32 980 |
129 823 |
64 030 |
64 030 |
-48,49% |
Twist |
41 998 |
20 571 |
20 571 |
87 986 |
35 273 |
35 273 |
-41,68% |
Bravo Girl |
39 994 |
17 138 |
17 138 |
54 991 |
28 208 |
28 208 |
-39,24% |
Fun Club |
35 384 |
16 127 |
16 127 |
74 986 |
36 370 |
36 370 |
-55,66% |
W sierpniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Twist” - było to 10,42 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
61 991 |
32 980 |
32 980 |
61 988 |
31 317 |
31 317 |
5,31% |
Twist |
41 998 |
20 571 |
20 571 |
40 003 |
18 629 |
18 629 |
10,42% |
Bravo Girl |
39 994 |
17 138 |
17 138 |
41 997 |
16 424 |
16 424 |
4,35% |
Fun Club |
35 384 |
16 127 |
16 127 |
36 000 |
16 061 |
16 061 |
0,41% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twist” i „Bravo Girl” wyprzedziły „Fun Club”. „Bravo” liderem pism młodzieżowych