TVP nie ujawnia, ile wydała na serwis młodzieżowy. „Tajemnica przedsiębiorstwa”
Telewizja Polska nie udzieliła posłance PO Aleksandrze Gajewskiej informacji, ile kosztował uruchomiony jesienią ub.r. serwis młodzieżowy SwipeTo. Uzasadniła, że to tajemnica przedsiębiorstwa.
W interpelacji z początku grudnia ub.r. Aleksandra Gajewska spytała, ile wyniosły koszty przygotowania i kampanii reklamowej SwipeTo oraz budżet na wynagrodzenia osób nadzorujących serwis. Poprosiła też o informację, czy witryna została sfinansowana z tzw. rekompensaty abonamentowej lub ze środków w ramach umowy ze spółką państwową.
Zwróciła uwagę, że SwipeTo osiągnął jak na razie niewielką popularność w mediach społecznościowych: pod koniec listopada miał niecałe 1,2 tys. followersów na Instagramie, nieco ponad 600 na Facebooku i ponad 700 na TikToku, a jego aplikacja mobilna miała średnią ocen 1,9 w App Store i 1,4 w Google Play.
Zgodnie z procedurą interpelacja trafiła do ministra kultury i dziedzictwa narodowego, sprawującego nad mediami publicznymi nadzór właścicielski z ramienia Skarbu Państwa. Resort zwrócił się po informacje do Telewizji Polskiej, a ta stwierdziła, że dane o budżecie SwipeTo stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
TVP: ujawnienie danych finansowych naruszałoby interesy spółki
- Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji powyższe kwestie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, gdyż mają charakter nieujawnionych do wiadomości publicznej informacji posiadających wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. W ocenie TVP S.A. szczegółowe dane, o których mowa powyżej, są danymi posiadającymi wartość gospodarczą, co sprawia, że - stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy - ich ujawnienie byłoby czynem nieuczciwej konkurencji i mogłoby naruszyć istotne interesy spółki - czytamy w odpowiedzi na interpelację.
TVP przypomniała, że serwisy internetowe o różnej tematyce (informacja i publicystyka, kultura, rozrywka, edukacja, treści dla dzieci, młodzieży, młodych dorosłych, a także poradnictwo, bezpieczeństwo i ochrona konsumenta czy sport) tworzy zgodnie z zapisami swojej karty powinności na lata 2020-2024, przyjętej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Koszty tworzenia tych serwisów pokrywane są ze źródeł, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 ustawy z 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji - zaznaczono. We wskazanych przepisach jako przychody mediów publicznych podano abonament radiowo-telewizyjny i dotacje z budżetu państwa.
SwipeTo od 5 miesięcy
Platforma SwipeTo, działająca jako serwis www i aplikacja mobilna, została uruchomiona 5 października ub.r. Oferuje treści (teksty, wideo, podcasty) skierowane do osób w wieku 17-29 lat.
Witrynę przygotowywano przez dwa lata, za branding i wygląd odpowiadała Agencja 24/7. Redakcja liczy 30 osób, jej szefem jest Bartłomiej Jakubowski.
Przez pierwsze dwa tygodnie aplikację SwipeTo na Androida pobrano jedynie 500 razy. W kolejnych miesiącach witrynę odwiedzało zbyt mało uczestników badania Mediapanel, żeby można było oszacować jej wyniki.
Dołącz do dyskusji: TVP nie ujawnia, ile wydała na serwis młodzieżowy. „Tajemnica przedsiębiorstwa”