TVP szuka firm do modernizacji systemów postprodukcyjnych
Telewizja Polska w ramach dwuczęściowego postępowania publicznego szuka firm, które przeprowadzą modernizację systemów postprodukcyjnych CUP publicznego nadawcy.
Pierwsza część zlecenia obejmuje modernizację platformy sprzętowej systemu montażu dziennikarskiego Avid MediaCentral oraz UX systemu zarządzania mediami Avid Interplay Production i zestawów montażu nieliniowego Avid Media Composer. Natomiast druga część dotyczy dostawy przestrzeni medialnej Avid NEXIS.
Firma odpowiadająca za realizację pierwszej części ma udzielić na nią gwarancję na 36 miesięcy, a w przypadku drugiej części okres gwarancji to 12 miesięcy.
Oferty będzie można składać do 16 marca. Jedynym kryterium ich oceny będzie cena brutto, osobno dla każdej części zamówienia.
W przypadku pierwszej części wadium wynosi 11,5 tys. zł, a w przypadku drugiej - 9,5 tys. zł.
W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł. Wiosną 2019 r. z zarządu spółki odwołano Macieja Staneckiego, a powołano Marzenę Paczuską i Mateusza Matyszkowicza.
TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej
W 2017 roku Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymały 1,677 mld zł środków publicznych, a w 2018 roku - 741,5 mln zł. Za podzielenie tych środków odpowiadała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, większość przyznała Telewizji Polskiej. I tak w 2018 roku TVP dostała 385,5 mln zł, Polskie Radio - 186,3 mln zł, a 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - 169,7 mln zł.
Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł.
Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne. W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm.
Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.
W zeszłym tygodniu Sejm ostatecznie przyjął kolejną rekompensatę abonamentową dla TVP i Polskiego Radia w wysokości 1,95 mld zł.
Dołącz do dyskusji: TVP szuka firm do modernizacji systemów postprodukcyjnych