TVP unieważniła przetarg mediowy. Value Media jednak bez rocznego kontraktu
Telewizja Polska unieważniła właśnie przetarg na obsługę mediową jej kampanii, który rozstrzygnęła we wrześniu ub.r. - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Wybrała w nim wówczas do współpracy Value Media (Group One), co oznaczało koniec wcześniejszej współpracy z Sigma Bis (agencją należącą do PZU i Orlenu).
TVP pod koniec lipca 2023 roku ogłosiła przetarg na usługi planowania i zakupu mediów do jej kampanii. Budżet wynosił blisko 60 mln zł, a umowa ze zwycięską agencją miała zostać zawarta na rok.
Zgłosiło się do niego 4 agencje: Value Media (GroupOne) z ceną 59,26 mln zł, FullSix Media (Havas Media Group) - z ceną 59,26 mln zł, Euvic Media - z ceną 58,77 mln zł i Sigma Bis (należy do Orlenu i PZU) - z ceną 58,24 mln zł. Ta ostatnia broniła budżetu mediowego Telewizji Polskiej.
Pod koniec września ub.r. przetarg rozstrzygnięto, wybierając do współpracy agencję Value Media. Oznaczało to koniec współpracy z Sigma Bis.
Jak się okazuje, mimo upływu wielu miesięcy od rozstrzygnięcia postępowania umowy ze zwycięską agencja TVP nie zawarła. Kilka dni publiczny nadawca unieważnił ten przetarg informując, że “nie wyłoniono zwycięzcy, a procedura konkurencyjna została zamknięta”. Jako powód unieważnienia podano “inne”.
Zapytaliśmy biuro prasowe TVP, dlaczego postępowanie unieważniono. Do czasu publikacji tego materiału nie uzyskaliśmy odpowiedzi.
Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że tuż po ogłoszeniu wyników przetargu Sigma Bis zaskarżyła wybór Value Media i złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od wyniku rozstrzygnięcia. Skarg miało być nawet kilka i do tej pory zaskarżone przez Sigma Bis rozstrzygnięcia nie zostały wyjaśnione. To z kolei powoduje, że TVP nie może podpisać umowy z Value Media i współpracować z tą agencją. Dlatego też publiczny nadawca zdecydował się unieważnić przetarg.
Dołącz do dyskusji: TVP unieważniła przetarg mediowy. Value Media jednak bez rocznego kontraktu