TVP pracuje na portalem internetowym pod nazwą SwipeTo.pl
Telewizja Polska zarejestrowała w ostatnich tygodniach znaki towarowe i domenę SwipeTo.pl. Na razie nadawca publiczny nie zdradza w jakim celu uruchamia portal internetowy z anglojęzyczną nazwą - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
TVP w Urzędzie Patentowym RP kilka projektów znaku towarowego „SwipeTo” zgłosiła na początku sierpnia. Jeden z nich nawiązuje do adresu internetowego „swipeto.pl”. Strona pod tym adresem internetowym nie działa, ale domena została zarejestrowana przez TVP już w czerwcu. Biuro prasowe nadawcy publicznego na razie nie odpowiada w jakim celu doszło do tych rejestracji.
Portal z catch up TV?
„SwipeTo” po polsku oznacza „Przesuń do”. Niedawno informowaliśmy, że Telewizja Polska jeszcze w tym roku zamierza uruchomić nową wersję usługi HbbTV pod nazwą TVP Stream. Znajdzie się w niej funkcja cach up TV, która ma pozwalać na cofanie emitowanych na antenach poszczególnych stacji programów do tygodnia wstecz. Podobne „przesuwanie” programów umożliwia należąca do TVN Grupy Discovery platforma streamingowa Player. Niewykluczone, że usługa cach up TV będzie dostępna też z poziomu zwykłej przeglądarki internetowej pod adresem SwipeTo.pl.
Nie wiadomo dlaczego nadawca publiczny zdecydował się na anglojęzyczną nazwę. Nie jest to pierwsza taka sytuacja. Z projektu Karty Powinności TVP wynika, że Telewizja Polska pracuje nad młodzieżowym kanałem pod nazwą TVP Teen. Wspomniany wcześniej serwis TVP Stream również odnosi się do angielskiej nazwy.
Na początku 2022 roku rozpocznie też nadawanie anglojęzyczny kanał TVP World. Zarejestrowane znaki towarowe i domena raczej nie są związane z tym projektem, bo wówczas nadawca publiczny posłużyłby się raczej domeną „.com” czy „.eu” zamiast „.pl”.
Wyniki TVP w pierwszej połowie roku
W pierwszej połowie br. Telewizja Polska osiągnęła ponad 80 mln zł zysku netto przy 1,5 mld zł przychodów. Z reklam i sponsoringu zarabia mniej niż planowała, zwiększyła zatrudnienie, ale tylko w centrali.
Telewizja Polska przedstawiła Radzie Mediów Narodowych sprawozdanie z realizacji planu ekonomiczno-finansowego za pierwszych sześć miesięcy 2021 roku. Wynika z niego, że zatrudniała w tym okresie 2 902 osoby, z czego 2 216 w centrali, zaś 686 w oddziałach terenowych. To oznacza wzrost zatrudnienia w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 47 osób, ale nierównomiernie rozłożony. Po pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku spółka zatrudniała bowiem 2 855 osób, z czego 2141 osób pracowało w zakładzie głównym, 717 – w oddziałach terenowych. Z oddziałów w ciągu roku odeszło bądź zmieniło formę zatrudnienia 31 osób, a w centrali przybyło 75 pracowników.
Przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosły 1,502 mld zł, wobec zakładanych 1,5 mld zł (spółka ogłasza więc 100 proc. wykonania planu). Wpływy reklamowe sięgnęły 338, mln zł wobec zakładanych 368,09 mln zł, a ze sponsoringu - 59,06 mln zł (planowano 62,19 mln zł). Niższe wyniki TVP tłumaczy niestabilną sytuacja na rynku reklamy w związku z epidemię.
Prawie dwie trzecie przychodów TVP wynika z abonamentu i rekompensaty abonamentowej. Wpływy w tym obszarze wyniosły 986,05 mln zł. Natomiast przychody określone jako pozostałe (m.in. ze sprzedaży licencji do treści) sięgnęły 85,86 mln zł wobec planowanych 71,48 mln zł. Koszty działalności operacyjnej nadawcy w omawianym okresie wyniosły 1,409 mld zł wobec zakładanych 1,610 mld zł. Z kolei wynik ze sprzedaży brutto zakładano że będzie na minusie (-110,77 mln zł), ale finalnie po pierwszym półroczu jest dodatni - wyniósł 93,3 mln zł.
Plan zakładał także, że wynik netto po 6 pierwszych miesiącach roku będzie także na minusie. Wynosić miał -117,13 mln zł, ale ostatecznie – jak podaje w podsumowaniu spółka – osiągnięto 80,63 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: TVP pracuje na portalem internetowym pod nazwą SwipeTo.pl
Wydoić to sobie możesz krowę żeby było smaczne mleko.
Otóż nie tylko :)