W „Salonie dziennikarskim” poświęcono pisanki od Michała Karnowskiego
W Wielką Sobotę w „Salonie dziennikarskim” w TVP Info jeden ze stałych gości programu ks. Henryk Zieliński, redaktor naczelny tygodnika „Idziemy”, poświęcił wielkanocną święconkę przygotowaną przez gospodarza cyklu Michała Karnowskiego.
Święcenie odbyło się na samym końcu programu. - Poproszę księdza o błogosławieństwo dla naszej małej święconki. Moja mama te pisanki, tradycyjnie w naszej rodzinie od 150 już lat się wykonuje - stwierdził Michał Karnowski.
Ksiądz Henryk Zieliński odmówił krótką modlitwę i poświęcił pisanki. - I niech nas przy wielkanocnym stole jednoczy to, co absolutnie dla nas, Polaków i chrześcijan najważniejsze - zaznaczył.
Pozostałymi gośćmi tego wydania byli Magdalena Ogórek z TVP Info, pisarz i publicysta „Sieci” Grzegorz Górny oraz Eryk Mistewicz z Instytutu Nowych Mediów (wydającego magazyn „Wszystko co najważniejsze”).
„Salon dziennikarski” to wspólna audycja publicystyczna Radia Warszawa, tygodnika „Idziemy” i serwisu wPolityce.pl. W TVP Info jest nadawana od jesieni 2016 roku. Według danych Nielsen Audience Measurement od września ub.r. do końca marca br. program w TVP Info oglądało średnio 244 tys. osób.
Stacje informacyjne regularnie relacjonują zwyczaje i obrzędy religijne związane z najważniejszymi świętami katolickimi. Przy czym takie zwyczaje i obrzędy rzadko pojawiaj się w programach publicystycznych. Przy okazji świąt często goszczą tam natomiast duchowni i osoby zajmujące się działalnością charytatywną.
W TVP1 co tydzień transmitowane są msza święta z Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach oraz modlitwa Anioł Pański z Watykanu, emitowany jest też program „Między ziemią a niebem”. Msze i modlitwy są też emitowane przy okazji niektórych wydarzeń państwowych, ponadto w ostatnich latach w TVP Info pokazywano msze w ramach obchodów miesięcznic katastrofy smoleńskiej.
Według danych Nielsen Audience Measurement w marcu br. średnia oglądalność minutowa TVP Info wynosiła 210 028 widzów (3,4 proc. mniej niż rok wcześniej), a udział stacji w rynku oglądalności - 3,1 proc.
Dołącz do dyskusji: W „Salonie dziennikarskim” poświęcono pisanki od Michała Karnowskiego