Filmy od Monolith Films przez trzy lata w Telewizji Polskiej
Telewizja Polska podpisała trzyletnią umowę ramową, na mocy której będzie kupować wyłączne prawa do emisji w kanałach otwartych filmów dystrybuowanych przez firmę Monolith Films. W pierwszym roku pokaże ponad 100 produkcji.
TVP w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl poinformowała, że umowa dotyczy filmów od takich wytwórni jak m.in. Amblin, Lionsgate, Summit, STX, Millennium Films i Studio Canal. Są to zarówno zagraniczne, jak i polskie, reprezentujące różne gatunki: familijne (m.in. „Artur i Minimki”), przygodowe („Immortals - Bogowie i herosi”), kino akcji („Empire State: Ryzykowna gra”, „Peppermint: Smak zemsty”, „Sicario”), filmy oparte na faktach („Czwarta władza”), komedie („Gliniarz z Belleville”) oraz komedie romantyczne („Weselne przeznaczenie”, „Anglik, który mnie kochał”, „Mała Italia”).
Przez pierwszy rok współpracy publiczny nadawca pokaże ponad 100 filmów z oferty Monolith Films. Będzie je emitować m.in. w pasmach „Hit na sobotę” i „Zakochana Jedynka” w TVP1 oraz „Kino Relaks” w TVP2. Z kolei filmy nagradzane na światowych festiwalach (np. „Zniewolony” „Wróg numer jeden”, „Zabicie świętego jelenia”) będą też emitowane na antenie TVP Kultura.
TVP zapowiada, że w ramach umowy w najbliższych miesiącach pokaże premierowo w kanałach otwartych (po premierze w płatnej telewizji) filmy familijne „Cudowny chłopak”, „Był sobie pies” i „Bella i Sebastian 3”, komedię „Pozycja obowiązkowa”, film przygodowy „Robin Hood: Początek” oraz filmy biograficzne „Wszystkie pieniądze świata” i „Czwarta władza”.
Kontrakt zawarto na trzy lata. Nie podano, ile TVP zapłaci Monolith Films.
W ostatnich latach Monolith Films podpisywał podobne umowy z innymi nadawcami. Na początku 2017 roku nawiązał strategiczną współpracę z Telewizją Puls, a w 2014 roku zawarł długoterminowy kontrakt z właścicielem platformy nc+.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. średnia oglądalność minutowa TVP1 wynosiła 534 264 widzów, a udział w rynku oglądalności - 9,4 proc. (3,19 proc. mniej niż rok wcześniej), natomiast TVP2 zanotowała 422 433 osób przeciętnej widowni minutowej i 7,44 proc. udziału (po wzroście o 10,39 proc. w skali roku).
Dołącz do dyskusji: Filmy od Monolith Films przez trzy lata w Telewizji Polskiej
twitter.com/szymeksokol/status/1163804935646879751