TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle
Od chwili, gdy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO, w „Wiadomościach” TVP poświęcono mu 78 materiałów, z czego tylko trzy miały wydźwięk neutralny, a zero - pozytywny. Ekwiwalent reklamowy polityka w samych „Wiadomościach” osiągnął 18,8 mln zł - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 3 lipca (kiedy Donald Tusk został p.o. przewodniczącym PO) do 3 sierpnia „Wiadomości” wspominały polityka niemal codziennie - nie pojawił się jedynie w wydaniach z dwóch dni (28 lipca i 1 sierpnia). W programie pojawiło się w sumie 78 materiałów na temat szefa PO: 35 artykułów (materiały trwające co najmniej 30 sekund), 23 notki (15-30 sekund) i 20 wzmianek (poniżej 15 sekund). 75 z nich miało wydźwięk negatywny (ponad 96 proc.), trzy - neutralny (niecałe 4 proc.), a zero – pozytywny.
Również pozostałe programy informacyjne telewizji publicznej - „Panorama” i „Teleexpress” pokazywały Tuska w złym świetle: w „Panoramie” w TVP2 poświęcono mu 37 materiałów: 20 artykułów, cztery notki i 13 wzmianek i cztery notki. 35 było negatywnych (prawie 95 proc.), dwa - neutralne (prawie 5,5 proc.) i znów zero pozytywnych. „Teleexpress” wyemitował 10 materiałów na temat polityka - dziewięć artykułów i jedną wzmiankę. Wszystkie miały negatywny wydźwięk.
TVN i Polsat o Tusku głównie neutralnie
Programy informacyjne TVN i Polsatu były w stosunku do lidera PO bardziej wyważone. „Fakty” TVN wyemitowały 23 materiały na temat Tuska: 13 artykułów, dwie notki i osiem wzmianek. Większość materiałów miała wydźwięk neutralny (17, czyli niemal 74 proc.), pięć było pozytywnych (prawie 22 proc.), a jeden – negatywny (ponad 4 proc.).
„Wydarzenia” Polsatu poświęciły Tuskowi 35 materiałów: 22 artykuły, osiem notek i pięć wzmianek. Tu również większość pokazywała polityka w neutralnym świetle (30, czyli prawie 86 proc.), pojawiły się też cztery materiały o pozytywnym wydźwięku (ponad 11 proc.) i jeden o negatywnym (prawie 3 proc.).
Szacunkowy ekwiwalent reklamowy Tuska w programach informacyjnych to ponad 32 mln zł
Szacunkowy ekwiwalent reklamowy Tuska w „Wiadomościach” to ponad 18,81 mln zł, w „Faktach” - 5,83 mln zł, w „Wydarzeniach” - 5,4 mln zł, w „Panoramie” - 1,78 mln zł, a w „Teleexpressie” - 366,6 tys. zł. W sumie jego ekwiwalent reklamowy w głównych programach informacyjnych w analizowanym okresie to 32,18 mln zł - wynika z analizy PSMM.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w lipcu „Fakty” w TVN i TVN24 BiS oglądało średnio 1,96 mln widzów, „Wiadomości” w TVP1 i TVP Info – 1,93 mln, „Teleexpress” w TVP1 i TVP Info – 1,88 mln, „Wydarzenia” w Polsacie i Polsat News – 1,39 mln, a „Panoramę” w TVP2 i TVP Info – 1,1 mln.
Czytaj też: Donald Tusk apeluje do TVP: promocja szczepień zamiast lekcji niemieckiego z moim udziałem
Dołącz do dyskusji: TVP o Donaldzie Tusku niemal wyłącznie źle