SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 najchętniej cytowanym medium. Wirtualnemedia.pl w czołówce serwisów internetowych

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów  otwiera TVN24. Drugie miejsce obejmuje “Rzeczpospolita”, a trzecia pozycja należy do Onetu. W czołówce mediów internetowych znalazł się portal Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Czołowe miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w kwietniu zajmuje TVN24 z liczbą niemal 4,5 tys. cytowań. Stacja najwyższą pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Tomaszem Siemoniakiem, ministrem spraw wewnętrznych i administracji, koordynatorem służb specjalnych, który potwierdził na antenie, że nieco ponad 500 osób było inwigilowanych za pomocą systemu Pegasus.

Na drugim miejscu zestawienia znajduje się Rzeczpospolita, która awansowała o dwie pozycje. Inne media wzmiankowały gazetę w ubiegłym miesiącu blisko 3,7 tys. razy. Redakcja opublikowała m.in. wywiad z Maciejem Laskiem, pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, który mówił o tworzeniu „nowych rozwiązań komunikacyjnych dla Polski” i konieczności modyfikacji planów z czasów poprzedniej władzy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Podium kwietniowego zestawienia zamyka Onet, który także awansował o dwa miejsca i uzyskał ponad 3,5 tys. cytowań. Redakcja dotarła m.in. do informacji, że wewnętrzne służby bezpieczeństwa Orlenu miały ostrzegać Daniela Obajtka przed współpracą z pochodzącym z Libanu Samerem A., którego podejrzewano o kontakty z terrorystyczną organizacją Hezbollah. Pomimo tych ostrzeżeń Samer A. stanął na czele OTS, szwajcarskiej spółki Orlenu.

Awans o cztery miejsca w zestawieniu top 15 odnotowały Super Express, Polsat i TVN. 

“Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w kwietniu

Pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych należy do Rzeczpospolitej z wynikiem blisko 3,7 tys. odwołań. Na drugiej pozycji znajduje się Gazeta Wyborcza, która była wzmiankowana niespełna 3,4 tys. razy. Redakcja jako pierwsza podała informację o akcie oskarżenia przeciwko biskupowi Andrzejowi J., któremu zarzucono, że miał nie poinformować niezwłocznie organów ścigania o wykorzystywaniu seksualnym małoletnich przez dwóch księży z jego diecezji. Trzecie miejsce podium należy do Faktu, do informacji którego dziennikarze odwoływali się niespełna 2,7 tys. razy.

Do czołowej dziesiątki awansowały także redakcje Forbes – na szóstą pozycję z liczbą 694 wzmianek, i Wprost – na miejsce dziesiąte za sprawą 463 odwołań.

TVN24, Polsat News i Polsat na podium zestawienia stacji telewizyjnych

TVN24 z liczbą niespełna 4,5 tys. cytowań pozostaje na pozycji lidera zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Druga pozycja należy do Polsat News, który uzyskał ponad 1,8 tys. powołań. Stacja rozmawiała z Mateuszem Morawieckim, który komentował wyniki wyborów samorządowych. Były premier mówił m.in. o „agresywnej polityce telewizji publicznej”, która mogła wpłynąć na decyzje wyborców. Na ostatnim miejscu podium plasuje się Polsat, który awansował o dwie pozycje i uzyskał blisko 1,7 tys. odwołań.  

Dzięki liczbie ponad 2,4 tys. wzmianek RMF FM pozostaje na pierwszym miejscu zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Redakcja rozmawiała z Mariuszem Kamińskim, byłym szefem MSWiA, który poinformował, że dostał rekomendację zarządu lubelskiego PiS, aby kandydować do Parlamentu Europejskiego. Na drugiej pozycji plasuje się Radio ZET z liczbą ponad 2,1 tys. powołań, a na trzecim Program I Polskiego Radia, który wzmiankowano 980 razy.

Onet awansuje na pierwsze miejsce, Wirtualnemedia.pl na czwartym

Na czołową pozycję w zestawieniu mediów internetowych awansuje Onet, który w minionym miesiącu dziennikarze cytowali ponad 3,5 tys. razy. Drugie miejsce należy do Wirtualnej Polski, która uzyskała ponad 3,2 tys. wzmianek, m.in. za sprawą powołań pozostałych redakcji na sondaż United Service zrealizowanego na zlecenie redakcji. Respondenci byli pytani o to, na kogo oddaliby swój głos, gdyby wybory prezydenckie odbywały się w najbliższą niedzielę. Zwracano uwagę, że w porównaniu do poprzedniego badania, które realizowano w lutym br., wynik Szymona Hołowni zmniejszył się o 7,7 pkt proc. i spadł do wartości 17,1 proc. Podium rankingu zamyka Interia, do informacji której odwoływano się ponad 2,2 tys. razy.

Znaczące awanse w zestawieniu odnotowały Meczyki (cztery miejsca w górę i 789 powołań), Money (awans o trzy pozycje i 646 wzmianek) i SportoweFakty WP (osiem miejsc w górę i 562 cytowania).

Newsweek wciąż liderem wśród tygodników i dwutygodników

Za sprawą 519 cytowań przez innych dziennikarzy Newsweek utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników. Redakcja dotarła do informacji mówiących o tym, że rządowa spółka Centralny Port Komunikacyjny miał wydać „miliony na polityczne pokazówki, posady dla partyjnych towarzyszy, ołtarze, walki MMA i skórzane torebki”. Na drugie miejsce zestawienia awansował Wprost, który w kwietniu cytowano 463 razy, a trzecia pozycja należy do Vivy, która uzyskała 438 wzmianek.

Na pierwszym miejscu zestawienia miesięczników i dwumiesięczników plasuje się Forbes, do informacji którego media odwoływały się 694 razy. Redakcja opublikowała m.in. najnowszą listę miliarderów, na której znalazło się aż 2781 osób. Press za sprawą 374 cytowań zajmuje drugie miejsce, a pozycja trzecia należy do Twojego Stylu – 189 wzmianek.

Czytaj: Instytut Monitorowania Mediów z nową usługą. Bazuje na sztucznej inteligencji

 W kwietniu zestawienie tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym po raz kolejny otwiera Rzeczpospolita, do której inne media odwoływały się blisko 3,7 tys. razy. Na drugim miejscu znajduje się Dziennik Gazeta Prawna z liczbą niespełna 2,2 tys. wzmianek. Redakcja jako pierwsza dotarła do informacji na temat tego, że rządowy bon energetyczny dla najuboższych ma uwzględniać sześć progów dochodowych. Podium zamyka Forbes, który awansował o jedno miejsce i uzyskał 694 powołania.

W zestawieniu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym pozycję lidera utrzymuje Business Insider, który wzmiankowano 715 razy. Na drugim miejscu znajduje się Money z liczbą 646 powołań, a na trzecim Bankier, który cytowano 319 razy.

Na pierwsze miejsce rankingu mediów o tematyce zdrowotnej awansuje Medonet, który pisał m.in. o zwolnieniach lekarskich i poinformował, że w 2023 roku ZUS skontrolował ponad 461 tys. L4, z czego 28,9 tys. obejmowało nadużycia. Redakcja w kwietniu była cytowana 91 razy. Na drugiej pozycji zestawienia plasuje się Rynek Zdrowia z liczbą 84 wzmianek, a trzecie miejsce należy do portalu ABC Zdrowie, który awansował o trzy pozycje i uzyskał 74 powołania w innych mediach.

SportoweFakty WP na podium rankingu mediów sportowych

W kwietniu na pierwszym miejscu w rankingu mediów o tematyce sportowej utrzymuje się TVP Sport z liczbą blisko 1,1 tys. powołań. Na drugą pozycję awansowały Meczyki, które uzyskały 789 wzmianek. Trzecie miejsce – za sprawą awansu o pięć oczek i liczby 562 cytowań – zajmują SportoweFakty WP. Redakcja przeprowadziła wywiad z byłym reprezentantem Polski w piłce nożnej Łukaszem Piszczkiem, który był pytany m.in. o swoją karierę, plany na przyszłość, ale też o relacje z  Robertem Lewandowskim.

Gazeta Krakowska utrzymuje pozycję lidera w zestawieniu mediów regionalnych z wynikiem 299 cytowań. Redakcja podała, że Wisła Kraków, klub z piłkarskiej pierwszej ligi, rozważa ponowne nawiązanie współpracy z hiszpańskim napastnikiem Carlitosem. Drugą pozycję w rankingu i 181 wzmianek uzyskuje Radio Poznań, a trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolski, który odnotował 145 odwołań.

Ringier Axel Springer na czołowej pozycji w zestawieniu wydawnictw  

Pierwsze miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były łącznie wzmiankowane przez inne media ponad 9,5 tys. razy. 

Na drugiej pozycji znajduje się Agora z liczbą blisko 7,3 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Trzecie miejsce należy do Cyfrowego Polsatu, do którego mediów (Polsat, Polsat Sport, Polsat News, TV4, Interia, Pomponik) inni dziennikarze odwoływali się ponad 6,6 tys. razy.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 64 293 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1 – 30 kwietnia 2024 roku.

Dołącz do dyskusji: TVN24 najchętniej cytowanym medium. Wirtualnemedia.pl w czołówce serwisów internetowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jak dieduszka Stalin
Tusk sam się cytuje? ;-)
odpowiedź
User
Zola
Nie oglądam TVN 24
odpowiedź