TVN więcej z reklam, Polsat i TVP sporo mniej (TOP10)
We wrześniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 5,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Z czołowych kanałów wzrost wpływów reklamowych osiągnął tylko TVN, za to spore spadki zanotowały Polsat, TVP1 i TVP2.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że we wrześniu TVN cennikowo zarobił na reklamach o 5,3 proc. więcej niż przed rokiem. Jeszcze większe wzrosty przychodów reklamowych w skali roku zanotowały Discovery Channel, Disney Channel i AXN - odpowiednio 13,2, 14,1 i 17,7 proc.
>>> TVN umacnia się na pozycji lidera, TVN24 wyprzedziła TVP Info
Z drugiej strony Polsat cennikowo zarobił z reklam 9,7 proc. mniej niż rok wcześniej, TVP1 - 18,7 proc. mniej, a TVP2 - 14,9 proc. mniej. Natomiast wpływy reklamowe Viva Polska spadły przez rok aż o 32,8 proc.
>>> Tracą duże stacje, zyskują mniejsze kanały. Dlaczego?
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
IX.2012 | IX.2011 | |
TVN | 310 113 160 zł | 294 457 577 zł |
Polsat | 294 900 865 zł | 326 474 243 zł |
TVP 1 | 157 861 826 zł | 194 193 225 zł |
TVP 2 | 122 886 717 zł | 144 323 153 zł |
AXN | 31 373 335 zł | 26 649 699 zł |
Discovery Channel | 31 301 665 zł | 27 639 380 zł |
Viva Polska | 29 463 520 zł | 43 808 615 zł |
TV 4 | 29 206 614 zł | 29 105 162 zł |
Disney Channel | 25 777 345 zł | 22 598 923 zł |
TVN 24 | 25 745 543 zł | 26 229 748 zł |
monitorowane stacje razem | 1 301 367 177 zł | 1 382 668 364 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN więcej z reklam, Polsat i TVP sporo mniej (TOP10)