SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN najsilniejszą marką mediową w Polsce

TVN zajęła piąte miejsce, najwyższe ze wszystkich mediów, w rankingu siły marek na polskim rynku opracowanym przez BAV Consulting. Ogólnie brandem o najlepszej kondycji okazał się Lipton.

W badaniu kondycji marek na polskim rynku, które na zlecenie BAV Consulting przeprowadziła firma MillwardBrown SMG/KRC, wzięto pod uwagę cztery główne kryteria: wyróżnialność, zapotrzebowanie, szacunek i wiedzę. Okazało się, że najsilniejszymi brandami w naszym kraju są Lipton, WOŚP i Delicje. Czwarte miejsce zajęła Polska jako państwo, a piąte – TVN. Stacja ta jest tym samym marką o największej mocy na naszym rynku mediowym. Z kanałów telewizyjnych w rankingu znalazły się jeszcze National Geographic (na 14. miejscu; pod tą nazwą funkcjonuje również w Polsce magazyn drukowany), TVN24 (31. miejsce) i Polsat (42. pozycja). Natomiast z rozgłośni radiowych w czołowej pięćdziesiątce zestawienia znalazły się RMF FM (12. miejsce) i Radio ZET (44. miejsce).

Wśród marek z branży nowych technologii najsilniejsza w naszym kraju jest Nokia (11. pozycja w ogólnym rankingu), a wśród brandów internetowych jako jedyne w zestawieniu pojawiło się Allegro (45. miejsce). W porównaniu z poprzednią edycją badania, przeprowadzoną w 2007 roku, na sile najbardziej zyskały marki Goliard, Indykpol, Marwit, Bajeczny (E. Wedel), Bartek, Constar, Simplus, Royal Collection, Kolastyna i Soraya.
 

BrandAsset Valuator 2010
1. Lipton 
2. WOŚP
3. Delicje 
4. Polska (jako kraj)
5. TVN
6. Mieszanka Wedlowska
7. Tymbark
8. Ptasie Mleczko
9. Alpen Gold
10. Hochland
11. Nokia
12. RMF FM
13. Nivea
14. National Geographic
15. Blend-a-Med
16. Winiary
17. Knorr
18. Jacobs
19. Maryla Rodowicz
20. Algida
21. Jogobella
22. Coca-Cola
23. Wedel
24. Danone
25. Żywiec Zdrój
26. Zakopane
27. Saga
28. Alpejskie Mleczko
29. Ferrero Rocher
30. Łowicz
31. TVN24
32. Prince Polo
33. Kabaret Moralnego Niepokoju
34. Adidas
35. Rafaello
36. Vegeta
37. Kamis
38. Olej Kujawski 
39. Pudliszki 
40. Milka 
41. Podziel się Posiłkiem
42. Polsat 
43. Sony Ericsson 
44. Radio ZET 
45. Allegro 
46. Vizir
47. Unia Europejska
48. Grześki
49. Łaciate
50. Pepsi


Badanie BrandAsset Valuator zostało przeprowadzone metodologią face to face + self-completion na grupie respondentów reprezentatywnej dla wszystkich Polaków w wieku 18–69 lat ze względu na wiek, płeć oraz region i wielkość miejscowości zamieszkania. Ogółem przeanalizowano 1294 marki. W ramach projektu w 51 krajach z całego świata przebadano w ten sam sposób 44 tys. brandów.

Dołącz do dyskusji: TVN najsilniejszą marką mediową w Polsce

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
privat
Najbardziej kłamliwa telewizja najsilniejszą marką? Można się załamać...
0 0
odpowiedź
User
Piter
@privat: Przecież w artykule nie ma ani słowa o TV TRWAM.
20 12
odpowiedź
User
nocuje.net
zawsze dziwią mnie ataki na tvn i GW, totalnie nie mam pojęcia jak można być tak ułomnym aby krytykować w demokracji tak wartościowe media?!?!
bravo tvn, pod względem contentu, szeroko zrozumiałego dizajny - budowaniu konsekwentnej identyfikacji wizualnej dla targetu który jest wysoko konsumpcyjny to przyszlosc. pomijam osoby glosujące na PiS które mam nadzieje wolą tv trwam, nasz dziennik i tvp ale które pod względem makretingowo-konsumpcyjnym nie przedstawiają zbyt wysokiej wartości. Gratulacje dla TVN'u - jedynej telewizji o światowych standardach w polsce ( Polsat goni ale troche jeszcze powinien nadrobić )
20 12
odpowiedź