SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Edward Miszczak: Ramówka idzie jak rakieta, sądzę że jesień będzie nasza

W jesiennej ramówce wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 najwyższe wyniki oglądalności ma TVN. - Nasza ramówka idzie jak rakieta. Jak na razie jesteśmy stacją numer jeden na rynku, sądzę że jesień będzie nasza - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Edward Miszczak, fot.: Cezary Piwowarski/TVNEdward Miszczak, fot.: Cezary Piwowarski/TVN

Telewizja TVN w poniedziałek 3 września 2018 roku rozpoczęła jesienną ramówkę. Tego dnia na antenie tej stacji wystartowały kolejne sezony paradokumentów: „Szkoła” „19+”, „Szpital” i „Ukryta prawda”. W wieczornym paśmie pojawiły się nowe odcinki „Milionerów” (które po trzech pierwszych tygodniach oglądało 1,97 mln widzów, co przełożyło się na 13,22 proc. w grupie 4+ i 14,99 proc. w grupie 16-49), „Top model” (1,60 mln; 12,70 proc. i 19,16 proc.) i „Ślubu od pierwszego wejrzenia” (1,05 mln; 12,28 proc. i 16,32 proc.). Wszystkie projekty zanotowały wzrosty oglądalności względem analogicznego okresu rok wcześniej - o odpowiednio 190 tys., 250 tys. (względem poprzedniej edycji sprzed dwóch lat) i 210 tys.

- Nasza ramówka idzie jak rakieta. Po dwóch latach wróciliśmy do „Top model”. Na castingach mieliśmy tłumy, a to oznacza że jest widownia, która na ten program czeka. Są osoby, które wychowały się na „Top model” i teraz chcą wziąć w nim udział - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska. - Pierwszy odcinek w grupie komercyjnej osiągnął 18 proc. udziałów, co jest znakomitym wynikiem. Podobne, a nawet jeszcze wyższe rejtingi miały również kolejne odcinki - komentuje Miszczak przytaczając udział „Top model” w grupie komercyjnej 16-49 przy uwzględnieniu oglądalności w czasie (tzw. VOSDAL).

Dyrektor programowy TVN Discovery Polska twierdzi, że nie należy intensywnie eksploatować programów, które dotychczas osiągały dobre wyniki oglądalności. - Uważam że trzeba szanować formaty. Znaczna część naszych dużych programów jest pokazywana raz w roku, a nawet rzadziej. Powoduje to, że nie eksploatujemy intensywnie tych produkcji, przez co mają one dłuższe życie - komentuje nam Miszczak. - Cały czas szukamy również nowych projektów - dodaje.

We wtorek, 4 września br. spośród najważniejszych nowości TVN najważniejsze premiery miały takie produkcje jak serial „Diagnoza”, który po trzech odcinkach miał 1,62 widzów (12,33 proc. udziału w 4+ i 14,40 proc. w grupie 16-49) i kolejny sezon „Kuby Wojewódzkiego” - 1,06 mln oglądających (odpowiednio 12,65 proc. i 17,64 proc. udziału). Co prawda „Diagnoza” względem analogicznego okresu rok wcześniej zanotowała spadek widowni o 340 tys. osób, ale „Kuba Wojewódzki” zyskał 120 tys. oglądających.

- Świetny wynik odnotował kolejny sezon „Diagnozy” z Mają Ostaszewską, którego premiera wygenerowała 17,6 proc. udziału. Jest to rewelacyjny serial, w którym pojawiły się nowe wątki, a do obsady doszli kolejni aktorzy m.in. Danuta Stenka - informuje Miszczak.

W środę, 5 września br. w TVN miała premierę głośnego reality-show „Ameryka Express”. Trzy pierwsze odcinki tego programu śledziło średnio 1,53 mln osób, co dało TVN 13,10 proc. udziału w całym rynku oraz aż 19,62 proc. w grupie docelowej. Względem emitowanej rok temu „Azji Express” program zyskał 310 tys. widzów.

- „Ameryka Express” rozwaliła rynek zgarniając w pierwszym odcinku ponad 21,4 proc. udziału w grupie komercyjnej, i utrzymując te wyniki w kolejnych. Sukces ten wynika z fantastycznego castingu i doboru uczestników, z doświadczenia ekipy produkcyjnej, która doszła do profesjonalizmu w realizacji tego projektu, a także z pokazania nowego regionu świata - twierdzi dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Dzień później wystartowały „Kuchenne rewolucje”, które po pierwszych trzech tygodniach oglądało 2,32 mln widzów, w sobotę 8 września - „Mam talent” (2,52 mln), a w kolejnym dniu - „MasterChef” (2,13 mln).

Ważną nowością jesiennej ramówki TVN był serial „Pułapka”, który emitowany był w niedziele o godz. 21.30, pomiędzy 9 września a 14 października. 6-odcinkową produkcję śledziło 1,99 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 13,70 proc. i 16,30 proc. udziału. Od 21 października br. w tym paśmie TVN pokazuje nowy serial - „Pod powierzchnią”.

- „Pułapka” to bardzo dobry serial. Jesteśmy zadowoleni z wyników i jakości produkcji, dlatego podjęliśmy decyzje o kontynuacji, obecnie trwają prace scenariuszowe. Karolina Frankowska i Michał Godzic tak stworzyli historię, że możemy rozwinąć ją na wiele sposobów - komentuje nasz rozmówca. - Dobre wyniki notuje również serial „Na Wspólnej”, w którym nastąpiła wymiana w zasadzie całej obsady - dodaje.

Jak już informowaliśmy, w całym wrześniu 2018 roku w grupie 4+ liderem był Polsat, który miał 10,04 proc. udziału. Wynik drugiego TVN to 9,68 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był TVN (12,67 proc.), który względem września ub.r. wyprzedził Polsat (11,55 proc.).

- Z dumą mogę powiedzieć, że wygraliśmy wrzesień, chociaż mieliśmy trochę pod górkę z wydarzeniami sportowymi, pokazywanymi przez konkurencję. Ale nawet w takich sytuacjach szukaliśmy rozwiązań, na przykład powtórzyliśmy w dodatkowym paśmie czwarty odcinek „Pułapki”, który konkurował z meczem piłki siatkowej. Zresztą widzowie także zasypali nas prośbami o dodatkową powtórkę - mówi nam Miszczak. - Podobnie zrobiliśmy z finałowym odcinkiem tego serialu, który trafił na transmisje meczu polskiej drużyny w Lidze Narodów. Warto też zauważyć, że duża część fanów serialu obejrzała odcinki na platformie player.pl i zgromadziły one rekordowe liczby wyświetleń - dodaje.

Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, w okresie od 1 do 18 października br. liderem oglądalności w 4+ był już TVN z udziałem na poziomie 10,82 proc., a drugi był Polsat (10,78 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej, docelowej dla reklamodawców, TVN w tym samym okresie był już zdecydowanym liderem. Stacja ta miała 14,21 proc., a wynik drugiego Polsatu wyniósł 11,95 proc.

Telewizja TVN przekazała nam informację, że we wszystkie poszczególne dni października (do 18.10) TVN w grupie komercyjnej miał najwyższe dobowe wyniki - Październik również idzie nam świetnie. Od początku miesiąca, codziennie wygrywamy walkę o widza z naszymi głównymi konkurentami - komentuje te dane nasz rozmówca.

Edward Miszczak w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl informuje, że nie widzi innego rozwiązania, aby w jesiennej ramówce 2018 roku w grupie komercyjnej 16-49 najwyższe wyniki miał TVN. - Jak na razie jesteśmy stacją numer jeden na rynku, sądzę że jesień będzie nasza - informuje nas dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Dołącz do dyskusji: Edward Miszczak: Ramówka idzie jak rakieta, sądzę że jesień będzie nasza

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Funclub
Warzyce pozdrawiaja Edwarda!
odpowiedź
User
TS
Oszalał...
odpowiedź
User
Quo vadis Eduardo
Pogubił się...
odpowiedź