TV Republika i stacja Karnowskich zarobiły 6 mln zł z reklam Funduszu Sprawiedliwości. Dla Polsatu więcej niż dla TVP
Przez kilka lat resort sprawiedliwości w ramach bezpośrednich umów z nadawcami przeznaczył 5,8 mln zł na działania reklamujące Fundusz Sprawiedliwości w TV Republika i Telewizji wPolsce. Do spółek Plsatu trafiło 1,2 mln zł więcej niż do Telewizji Polskiej.
Według wykazu umów, które resort sprawiedliwości przekazał TVN24, Telewizja wPolsce, należąca do Fratrii, wydającej też m.in. „Sieci” i wPolityce.pl, na emisji reklam Funduszu Sprawiedliwości zarobiła 3,7 mln zł. Tylko w 2019 roku zapłacono jej za to 2,8 mln zł. Rok później dostała prawie 500 tys. zł, a w ub.r. - niemal 400 tys. zł.
W lutym 2019 roku ruszyła kampania informacyjna Funduszu pod hasłem „Pomagamy sprawiedliwie”. W kolejnych latach regularnie prowadzono podobne akcje. W 2019 roku odbyły się wybory do polskiego i europejskiego parlamentarne, rok później - prezydenckie, a jesienią ub.r. - kolejne wybory do Sejmu i Senatu.
Prawie połowę mniej za reklamy Funduszu Sprawiedliwości niż Telewizji wPolsce zapłacono Telewizji Republika. Resort kierowany wówczas przez Zbigniewa Ziobrę podpisywał z nią umowy w każdym roku od 2019 do 2023. Ich kwoty wynosiły od prawie 50 tys. do 430 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: Kontrola w Fundusz Sprawiedliwości. Zablokowano pieniądze dla TV Trwam i fundacji dziennikarzy „Do Rzeczy”
Z Telewizją Polsat i Polsat Media w latach 2021-23 podpisano pięć umów na łączną kwotę 3,2 mln zł. Polsat Media jako broker reklamowy oprócz stacji Polsatu obsługuje kilkadziesiąt kanałów należących do mniejszych nadawców, także TV Republikę i Telewizję wPolsce.
Fundusz Sprawiedliwości reklamowany także w TV Trwam i u narodowców
Reklamy Funduszu Sprawiedliwości w Telewizji Polskiej kosztowały ponad 2 mln zł. W ub.r. podpisano dwie umowy, a w ub.r. - pięć umów z centralą TVP, a także dodatkowe umowy z jej oddziałami regionalnymi.
Fundacji Lux Veritatis, nadawcy Telewizji Trwam, zapłacono prawie 400 tys. zł za 126 emisji 30-sekundowego spotu oraz dwóch odcinków programu (premierowo i po jednej powtórce), a niemal 200 tys. zł za 125 emisji spotu „Przemoc domowa”. Z kolei od czerwca do listopada ub.r. Telewizja Media Narodowe za reklamy Funduszu Sprawiedliwości zarobiła 200 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: O. Rydzyk znów prosi o wsparcie jego mediów. Wylicza miesięczne wydatki
To kwoty jedynie w ramach umów podpisywanych bezpośrednio z nadawcami telewizyjnymi i brokerem należącym do Polsatu. Kampanie reklamowe prowadzono też za pośrednictwem agencji mediowych.
Dołącz do dyskusji: TV Republika i stacja Karnowskich zarobiły 6 mln zł z reklam Funduszu Sprawiedliwości. Dla Polsatu więcej niż dla TVP