Trójka, VOX FM i Złote Przeboje o połowę więcej z reklam, Radio ZET tylko 1 proc. w górę (TOP 10)
W pierwszej połowie br. przychody reklamowe Vox FM, radia Złote Przeboje Poznań, radiowej Trójki i Jedynki rosły szybciej niż średnia dla całego rynku reklamy radiowej. Najniższą dynamikę wpływów z reklam miało Radio Zet.
Stacje radiowe zarobiły na reklamach przez pierwszych sześć miesięcy br. 2,98 mld zł, czyli 18,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Tradycyjnie już najwięcej w tym czasie zarobiło radio RMF FM - 879,8 mln zł, a więc 26,7 proc. więcej niż przed rokiem. Stacja od połowy lipca prowadzi kampanię reklamową „Faktów” pod hasłem „Tylko Fakty - bez zbędnych dopowiedzeń".
Drugie w tym zestawieniu Radio Zet zwiększyło przychody reklamowe w skali roku zaledwie o 1 proc. - z 523,2 do 528,3 mln zł. Było w omawianym okresie stacją z najniższą dynamiką przychodów z reklam.
O prawie połowę w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. wzrosły natomiast trzeciego na reklamowym podium Programu III Polskiego Radia - z 127,1 do 186,5 mln zł.
Spośród pozostałych rozgłośni reklamowej Top10 największe przyrosty wpływów z reklam miały Złote Przeboje Poznań, Vox FM, radiowa Jedynka, Eska Poznań i RMF Classic.
W poznańskim radiu Złote Przeboje reklamodawcy wydali 57,4 proc. więcej niż rok temu (40,3 mln zł), a w Vox FM - 54,6 proc. więcej (53,9 mln zł).
Program I Polskiego Radia zarobił 38,1 proc. więcej w skali roku (102,4 mln zł), zaś Eska Poznań – 23,4 proc. więcej (34,4 mln zł). Radiowa Jedynka notuje wzrosty wpływów z reklam mimo spadającej słuchalności – w II kwartale br. stacja miała najniższy w historii udział w rynku słuchalności i została wyprzedzona przez Trójkę.
Przychody z reklam RMF Classic wzrosły o 20,5 proc. (do 35,1 mln zł), Eski Warszawa – o 11,8 proc. (do 37,6 mln zł), a Tok FM – o 8,2 proc.(do 52,8 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2015 | I-VI 2016 | zmiana proc. |
RMF FM | 694 602 125 zł | 879 762 430 zł | 26,7 |
Radio ZET | 523 219 095 zł | 528 250 190 zł | 1 |
Program III Polskiego Radia | 127 118 860 zł | 186 453 420 zł | 46,7 |
Program I Polskiego Radia | 74 162 020 zł | 102 423 040 zł | 38,1 |
VOX FM | 34 889 950 zł | 53 929 760 zł | 54,6 |
TOK FM | 48 831 187 zł | 52 811 280 zł | 8,2 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 25 602 733 zł | 40 293 469 zł | 57,4 |
ESKA Warszawa | 33 638 550 zł | 37 600 610 zł | 11,8 |
RMF Classic | 29 167 176 zł | 35 133 503 zł | 20,5 |
ESKA Poznań | 27 846 824 zł | 34 376 796 zł | 23,4 |
Razem | 2 517 443 758 zł | 2 980 344 362 zł | 18,4 |
Dołącz do dyskusji: Trójka, VOX FM i Złote Przeboje o połowę więcej z reklam, Radio ZET tylko 1 proc. w górę (TOP 10)
Od obszernych relacji z ŚDM są katolickie stacje i rozgłośnie i nie ma potrzeby mówić o tym wszędzie, aczkolwiek zaznaczyć należy i to jako główny temat. Jestem praktykującym katolikiem, ale nie jestem "nawiedzony", w naszym kraju żyją ludzie o różnych poglądach, różnym wyznaniu i oni też mają prawo szukać w mediach czegoś dla siebie. Katolicy, bądźmy obiektywni, miłosierni, a nie egoistyczni i zapatrzeni w siebie.