TPSA zmieni politykę weryfikacji klientów operatorów alternatywnych
Telekomunikacja Polska (TPSA) od sierpnia zmieni sposób weryfikacjiklientów, którzy chcą przejść do operatorów alternatywnych, wynikaz wypowiedzi przedstawicieli spółki.
"Od sierpnia negatywna weryfikacja danych adresowych nie będziepodstawą do odrzucenia wniosku [o przejście do operatoraalternatywnego - przyp. red.]" - powiedziała Hanna Kontkiewicz,która w TPSA jest szefową projektu "Równoważność Dostępu".Operatorzy alternatywni do tej pory wskazywali, że wnioski o zmianęoperatora były odrzucane często z powodu drobnych lub nieistotnychbłędów, np. w danych adresowych.
Zmiana polityki dotyczącej weryfikacji klientów, ma być jednym zkroków, które mają przekonać Urząd Komunikacji Elektronicznej(UKE), że spółka jest zdeterminowana dobrowolnie zmienić sposóbtraktowania operatorów alternatywnych.
Do 1 września TPSA ma przedstawić nową "Kartę Równoważności",który ma być alternatywą dla przymusowego podziału spółki na częśćhurtową i detaliczną przez operatora. UKE rozpoczął postępowanie wsprawie podziału pod koniec zeszłego roku.
W poniedziałek przedstawiciele TPSA zapowiedzieli również, żespółka zacznie mierzyć i publikować nowe wskaźniki "KPI" (KeyPerformance Indicators). Mają one pokazać różnicę (lub jej brak) wtraktowaniu przez część hurtową TPSA operatorów alternatywnych iwłasnych jednostek detalicznych.
Ustalenie kolejnych KPI oraz sposobów ich mierzenia i publikacjima być też jednym z tematów prac grup roboczych (złożonych zprzedstawicieli TPSA oraz operatorów alternatywnych), które mająpracować nad zmianami w "Karcie Równoważności".
Dołącz do dyskusji: TPSA zmieni politykę weryfikacji klientów operatorów alternatywnych