SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam

Tegoroczny festiwal TOPtrendy zanotował drugi najlepszy wynik oglądalności w historii imprezy. Polsat był w czasie transmisji liderem rynku, chociaż niedzielne show Dody i Kayah przegrały z “X Factor”. Wpływy z reklam wyniosły 15 mln zł.

Transmitowany przez Polsat w dniach 3-5 czerwca br. festiwal Sopot TOPtrendy 2011 obejrzało średnio 2,57 mln widzów. Dało to stacji 23,52 proc. udziału w grupie 4+ i 26,17 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - wynika z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement.

Największą popularnością jak zwykle cieszyła się, nadana w tym razem w sobotę, VIII Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 3,24 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 31,92 proc. Pierwszy dzień festiwalu (koncert Top, recitale Andrzeja Piasecznego i Seweryna Krajewskiego oraz Kory) oglądało z kolei średnio 2,38 mln osób, a udział wyniósł 23,12 proc. 

Najmniej widzów zgromadził trzeci dzień imprezy - jego oglądalność wyniosła 1,98 mln osób przy udziale na poziomie 15,67 proc. Taką mniej więcej widownię miał koncert Dody, zaś recital Kayah śledziło 1,9 mln osób. Polsat przegrał wtedy ze stacją TVN, która emitowała wówczas finał “X Factora” (więcej na temat oglądalności tego show).

Jednak średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy nadający go kanał był liderem rynku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 17,72 proc. zajęła Jedynka, trzecia była TVP 2 (14,76 proc.), a czwarta - TVN (14,61 proc.). Polsat był liderem także w grupie 16-49 (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 18,86 proc.).

>>> Show Dody i Kayah na TOPtrendy 2011 – fotorelacja

Tegoroczny festiwal miał drugi najlepszy wynik oglądalności w dziewięcioletniej historii eventu - więcej widzów oglądało TOPtrendy tylko w 2009 (wtedy padł rekord - było 2,84 mln oglądających). Rok temu widownia imprezy wyniosła 2,3 mln widzów.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 15,1 mln zł. Rok temu mimo mniejszej widowni były one wyższe i uplasowały się na poziomie 19,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów)

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2011 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

W tym roku impreza zorganizowana została w sopockiej hali Ergo Arena. W przyszłym roku festiwal ma powrócić do wyremontowanej Opery Leśnej.


Widownia Sopot TOPtrendy 2011

Data       Wszyscy 4+ 16-49
Koncert Start Koniec AMR SHR % SHR %
03-06-11 KONCERT TOP CZ.1 20:08 20:47 1 877 354 16,64% 20,93%
KONCERT TOP CZ.2  20:55 21:42 2 972 570 23,64% 25,95%
KONCERT TOP CZ.3  21:55 22:35 2 934 033 23,57% 23,24%
PIASECZNY I KRAJEWSKI 22:50 23:28 2 780 179 29,59% 27,10%
KORA KONCERT 23:44 00:26 1 309 451 23,30% 23,58%
Średnia 2 380 675 23,12% 24,30%
 
04-06-11 VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.1 20:01 20:40 2 741 475 27,14% 33,01%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.2  20:52 21:40 3 508 224 29,02% 35,70%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.3 21:53 22:41 4 070 560 32,87% 38,91%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.4  22:54 23:42 3 345 785 35,65% 39,28%
VIII SOPOCKA NOC KABERETOWA CZ.5 23:55 00:34 2 257 311 37,33% 39,99%
Średnia 3 241 806 31,92% 37,49%
 
05-06-11 DODA SIEDEM POKOS GLOWNYCH 20:02 20:42 1 971 510 14,15% 15,85%
KAYAH NAJWIEKSZE PRZEBOJE 20:56 21:39 1 899 074 12,15% 11,89%
KONCERT TRENDY CZ.1 21:54 22:33 2 536 367 18,29% 19,80%
KONCERT TRENDY CZ.2 22:46 23:27 1 872 366 18,24% 19,69%
KONCERT TRENDY CZ.3 23:39 00:00 1 274 208 21,53% 23,56%
Średnia 1 977 012 15,67% 16,89%
 
TOPtrendy 2011 – średnia 2 572 739 23,52% 26,17%


Oglądalność imprezy na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TOPtrendy 2 572 739 23,52% 26,17%
TVP 1 1 938 246 17,72% 14,18%
TVP 2 1 614 837 14,76% 12,84%
TVN 1 598 554 14,61% 18,86%


Widownia festiwalu w ciągu ostatnich 9 lat

TOPtrendy Wszyscy 4+ 16-49
Rok AMR SHR% SHR %
2011 2 572 739 23,52% 26,17%
2010 2 304 645 20,22% 22,63%
2009 2 836 924 27,39% 28,01%
2008 2 561 147 25,95% 27,97%
2007 2 219 808 20,72% 22,86%
2006 2 374 237 21,31% 24,99%
2005 2 351 697 22,55% 27,25%
2004 1 424 122 13,53% 14,74%
2003 1 890 998 17,07% 19,65%


Profil widowni imprezy

Profil Polsat ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 42,49% 88
Kobiety 57,51% 111
Wiek  4-9 2,13% 36
 10-15 4,09% 60
16 - 19 3,29% 59
20 - 24 4,57% 58
25 - 29 7,53% 85
30 - 34 8,85% 107
35 - 39 9,64% 131
40 - 44 7,52% 117
45 - 49 8,10% 118
50 - 54 11,94% 148
55 - 59 11,92% 154
60+ 20,42% 101
Wlk. miasta Wieś 37,87% 97
< 50 tys. 25,55% 106
50-100 tys. 8,86% 103
100-200 tys. 8,39% 104
> 200 tys. 19,33% 96
Zawód Top management 10,14% 117
Pracownicy średniego szczebla 14,61% 97
Pracownicy fizyczni i rolnicy 26,16% 131
Emeryci 28,78% 112
Inni 20,31% 66
Wykształcenie Podstawowe 49,51% 110
Średnie 31,63% 107
Wyższe 12,63% 101
Inne 6,22% 49


 

Dołącz do dyskusji: TOPtrendy z wyższą widownią, 15 mln zł z reklam

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
I co dalej?Bo wydaje mi się,że artykuł jest nie dokończony,gdyż brakuje tabel z wynikami,ale myślę,że się one szybko pojawią,bo są tytuły tabel.
Najbardziej interesującą tabelą zapowiada się oglądalność w ostatnich 9 latach.
0 0
odpowiedź
User
gość(jeszcze raz ja)
dzięki za tabele,przed chwila ich nie było,ale już są
0 0
odpowiedź
User
walter
gratulacje
0 0
odpowiedź