Topnieje rynek dwutygodników telewizyjnych. „Ekran TV” z największym spadkiem sprzedaży
W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2016 roku wyniosła 335 020 egz. Była ona o 4,62 proc. mniejsza, niż w analogicznym miesiącu 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 198 569 egz., po spadku o 0,27 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 152 583 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 6,57 proc.
Czwarte miejsce należało do „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w styczniu br. wynoszącym 126 589 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 12,92 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w styczniu 2016 roku na poziomie 45 728 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 16,68 proc.
styczeń |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
495 936 |
335 020 |
335 020 |
534 861 |
351 231 |
351 231 |
TV14 |
297 477 |
198 569 |
198 569 |
289 979 |
199 098 |
199 098 |
Tele Max |
242 451 |
152 583 |
152 583 |
259 905 |
163 306 |
163 306 |
Super TV |
234 921 |
126 589 |
126 589 |
244 975 |
145 378 |
145 378 |
Ekran TV |
79 690 |
45 728 |
45 728 |
99 485 |
54 884 |
54 884 |
W styczniu 2016 roku roku w porównaniu do grudnia 2015 roku również wszystkie tygodniki telewizyjne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 17,79 proc.
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
495 936 |
335 020 |
335 020 |
512 441 |
366 624 |
366 624 |
TV14 |
297 477 |
198 569 |
198 569 |
350 014 |
241 523 |
241 523 |
Tele Max |
242 451 |
152 583 |
152 583 |
249 972 |
158 049 |
158 049 |
Super TV |
234 921 |
126 589 |
126 589 |
248 432 |
141 736 |
141 736 |
Ekran TV |
79 690 |
45 728 |
45 728 |
90 223 |
55 623 |
55 623 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Topnieje rynek dwutygodników telewizyjnych. „Ekran TV” z największym spadkiem sprzedaży