2,43 mln widzów „The Voice Senior 2”. Powstanie trzeci sezon
Drugą edycję „The Voice Senior” oglądało średnio 2,43 mln osób, o 540 tys. widzów mniej niż pokazywaną ponad rok temu pierwszą odsłonę widowiska. TVP2 w czasie emisji programu była zdecydowanym liderem rynku zarówno, a wpływy z reklam wyniosły 10,53 mln zł. TVP ma w planach realizację trzeciej edycji widowiska.
Premierowe odcinki „The Voice Senior 2” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05, w okresie od 2 do 6 lutego br. Średnia widownia premierowych odcinków muzycznego widowiska wyniosła 2,43 mln osób, co przełożyło się na 17,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,08 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą widownię, wynoszącą 2,89 mln oglądających, program zgromadził 6 lutego - dane nadanego na żywo finału widowiska z godz. 22.00.
Dla porównania, emitowaną w grudniu 2019 roku w tym paśmie pierwszą edycję „The Voice Senior” oglądało średnio 2,97 mln osób, co przełożyło się na 20,29 proc. udziału w 4+, 14,45 proc. w 16-49 oraz 15,31 proc. w 16-59. Oglądalność „The Voice Senior” spadła o 540 tys. widzów.
TVP2 w czasie nadawania „The Voice Senior 2” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 7,97 proc., emitująca gł. „Pogodę”, „Alarm!”, Komisarz Alex” i filmy fabularne. Trzeci był Polsat (filmy; 6,83 proc.), a czwarty - TVN (gł. pasmo filmowe; 6,30 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka była liderem rynku.
Wpływy z reklam wyemitowanych przy premierowych odcinkach programu wyniosły 10,53 mln zł. Dla porównania, trwający dwa tygodnie krócej pierwszy sezon zarobił z reklam 7,30 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„The Voice Senior” jest kolejną modyfikacją należącego do Talpa Content formatu telewizyjnego „The Voice”, który zyskał popularność na całym świecie i od wielu lat realizowane są lokalne wersje. W ramach tego projektu występują utalentowani wokalnie uczestnicy, ale warunkiem wzięcia udziału w programie jest ukończenie 60. roku życia. Występy na wszystkich etapach show oceniają trenerzy. Zasady są bardzo podobne jak w „The Voice”: seniorzy biorą udział w castingach, wybierają drużynę ulubionego trenera i rywalizują o przejście do etapu z koncertami finałowymi, a w finale - walczą o nagrodę główną.
Trenerami drugiej edycji show ponownie byli Andrzej Piaseczny i Alicja Majewska, a także Izabela Trojanowska i Witold Paszt, którzy w tych rolach zastąpili Urszulę Dudziak i Marka Piekarczyka. Program prowadzili Marta Manowska i Rafał Brzozowski.
Wygrała Barbara Parzeczewska, powstanie trzeci sezon
Decyzją widzów zwyciężczynią drugiej edycji „The Voice Senior” została Barbara Parzeczewska z drużyny Andrzeja Piasecznego.
Podczas finału prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski poinformował, że nadawca planuje realizację trzeciej edycji muzycznego widowiska.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,54 proc.
Dołącz do dyskusji: 2,43 mln widzów „The Voice Senior 2”. Powstanie trzeci sezon