SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy dalej oblegają Temu, coraz bliżej Allegro. Shein już nie rośnie

Platformę Temu w lipcu 2024 roku odwiedziło w 15,2 mln polskich internautów, już tylko niecałe 2,5 mln mniej niż Allegro. Znaczących wzrostów nie zanotowało natomiast w ostatnich miesiącach Shein.

Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe Reklama sklepu Temu, fot. materiały prasowe

Allegro pozostaje najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu 2024 roku, czyli miesiącu mało intensywnym dla większości kategorii handlowych, platformę odwiedziło 17,63 mln użytkowników, czyli 59,15 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził w niej średnio prawie dwie godziny - dokładnie godzinę, 56 minut i sekundę.

Od kilku lat działa też Allegro Lokalnie, na którym oferty mogą wystawiać sprzedający bez kont firmowych. W lipcu znalazło się poza czołową dziesiątką kategorii e-commerce.

Ponad 15 mln Polaków na Temu

Pułap 50 proc. zasięgu w lipcu br. przekroczyło jeszcze azjatyckie Temu, dostępne u nas od połowy ub.r. Platformę odwiedziło 15,19 mln polskich internautów (co dało 51,15 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 47 minut i trzy sekundy.

CZYTAJ TEŻ: Temu najaktywniejszym reklamodawcą w social mediach Mety w pierwszym półroczu

Odwiedzalność Temu skokowo rosła już w drugiej połowie ub.r. W lipcu platforma miała 3,25 mln polskich użytkowników, miesiąc później już 5,81 mln, we wrześniu 9,86 mln, a w październiku 10,81 mln. Kolejne rekordy osiągnęła w sezonie zakupowym przed Bożym Narodzeniem: 13,15 mln odwiedzających w listopadzie i 13,63 mln w grudniu.

Na tym jednak Temu się nie zatrzymało: w styczniu br. przyciągnęło już 14,92 mln polskich internautów, w marcu 14,09 mln, zaś w maju rekordowe dotychczas 14,74 mln.

W efekcie platforma mocno zmniejszyła dystans dzielący ją od Allegro. W grudniu ub.r. różnica wynosiła 5,73 mln użytkowników, miesiąc później już tylko 3,75 mln, a w minionym miesiącu - już tylko 2,44 mln.

Shein dalej z ponad 6 mln użytkowników

W czołowej dziesiątce lipcowego rankingu e-commerce są jeszcze dwie azjatyckie platformy. Marketplace Aliexpress, dostępny u nas od lat, przyciągnął 8,79 mln polskich internautów (co dało 29,59 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 22 minuty i 46 sekund.

Natomiast odzieżowy Shein odwiedziło 6,57 mln użytkowników (22,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 34 minuty i 40 sekund. Platforma, podobnie jak Temu, zdobyła szturmem sporą część swojej kategorii (w drugiej połowie maja br. jej tymczasowy sklep w Warszawie był oblegany przez klientów), przy czym jej odwiedzalność ustabilizowała się w przedziale 6-7 mln odwiedzających. Rok wcześniej miała ich nawet ciut więcej niż w zeszłym miesiącu: 7,29 mln w czerwcu, 6,8 mln w lipcu i 7,24 mln w sierpniu ub.r.

CZYTAJ TEŻ: Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce

Z kolei amerykański Amazon, w pełni obecny w Polsce od ponad trzech lat, w lipcu br. przyciągnął 6,92 mln użytkowników (23,3 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 minut i 40 sekund.

Media Expert daleko nad RTV Euro AGD

Wśród czołowych platform są też te należące do sieci sklepów stacjonarnych. MediaExpert.pl zanotował 10,9 mln użytkowników, 36,71 proc. zasięgu oraz 6 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a witryna RTV Euro AGD - 5,66 mln odwiedzających, 19,06 proc. zasięgu oraz 6 minut i 19 sekund przeciętnego czasu.

Platforma Empiku przyciągnęła 7,07 mln internautów (23,82 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 minut i 41 sekund, a witryna drogerii Rossmann - 6,72 mln użytkowników (22,63 proc. zasięgu), przeciętnie na 6 minut i 57 sekund.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei Erli.pl odwiedziło 6,4 mln internautów (21,55 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i sekundę.

Dołącz do dyskusji: Polacy dalej oblegają Temu, coraz bliżej Allegro. Shein już nie rośnie

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Moherokomuch
I proszę, a znafcy mówili, że z Allegro nie ma co walczyć, bo nikt nie dogoni
4 10
odpowiedź
User
Poison
Artykuł sponsorowany. Co jakiś czas tutaj się pojawia. Temu to żadna konkurencja dla allegro. Nie jest nawet konkurencją dla aliexpress. Allegro nadal jest monopolistą na polskim rynku.
13 7
odpowiedź
User
mike
Allegro nadal jest monopolistą na polskim rynku.


Już niedługi będzie to tylko Sklep Allegro bo sprzedawcy się wyprowadzają ze względu na prowizje z kosmosu
9 3
odpowiedź