Ministerstwo dalej promuje w TV Trwam służbę wojskową. Umowy za ponad 1 mln zł
Resort obrony narodowej w br. zapłacił nadawcy Telewizji Trwam za 36 odcinków programu „Zostań żołnierzem RP”. Wartość umowy to ponad 600 tys. zł - wynika z odpowiedzi na interpelacje senatora Krzysztofa Brejzy z PO.
W styczniu Ministerstwo Obrony Narodowej w odpowiedzi na interpelację Krzysztofa Brejzy przekazało, że w ub.r. kupiło od Fundacji Lux Veritatis emisję w Telewizji Trwam 40 odcinków programu „Zostań żołnierzem RP”. Podkreślono, że program ma „zachęcać kandydatów do wstąpienia w szeregi Wojska Polskiego”.
Podano, że koszt jednego odcinka wyniósł 18 tys. zł, „co w telewizyjnych realiach nie jest wygórowaną kwotą”. Tak więc za 40 odcinków zapłacono 720 tys. zł.
1,3 mln zł dla Telewizji Trwam od MON
Brejza w kolejnej interpelacji spytał o warunki umowy Ministerstwa Obrony Narodowej z nadawcą TV Trwam w br. W odpowiedzi przekazanej w środę resort poinformował, że kupił emisję 36 odcinków cyklu „Zostań żołnierzem RP”.
- Warunki umowy są podobne do warunków umowy zawartej w 2022 roku - zaznaczono. Przy kwocie 18 tys. zł za odcinek daje to 648 tys. zł wartości całej umowy.
650 tys. zł. - tyle w tym roku chce przelać do imperium T. Rydzyka Ministerstwo Obrony Narodowej.
Po 15.X zamkniemy państwowy kurek z przelewami do imperium Rydzyka. To nasz konkret. pic.twitter.com/PwIeSbu1hZ— Krzysztof Brejza (@KrzysztofBrejza) September 14, 2023
- Po 15.X zamkniemy państwowy kurek z przelewami do imperium Rydzyka. To nasz konkret - zapowiedział Krzysztof Brejza.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Fundacja Lux Veritatis w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 10,7 proc. do 50,34 mln zł, a przy słabszym ograniczeniu kosztów jej zysk netto skurczył się z 1,4 mln do 197,5 tys. zł. Wartość otrzymanych darowizn w ub.r. wyniosła 38,46 mln zł, wobec 43,97 mln zł rok wcześniej.
Od przejęcia władzy przez Zjednoczoną Prawicę umowy z mediami związanymi z Tadeuszem Rydzykiem, m.in. dotyczące usług reklamowych, podpisało wiele ministerstw oraz spółek i instytucji państwowych. Przykładowo kancelaria premiera w latach 2021-22 wydała 590 tys. zł na kampanie prowadzone na antenie Telewizji Trwam, przyznała Fundacji Lux Veritatis 3,59 mln zł dotacji oraz wsparła dwie konferencje Akademii Kultury Społecznej i Medialnej.
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo dalej promuje w TV Trwam służbę wojskową. Umowy za ponad 1 mln zł