Pandemia koronawirusa hamuje telewizję 8K, ale wzmacnia rynek konsol
Rynek konsol do gier wideo, m.in. dzięki pandemii koronawirusa, zanotuje w tym roku wzrost. Tego samego nie można powiedzieć o rynku płaskich telewizorów i przewidzianych dla nich nowych technologii.
Firma badawcza ABI Research prognozuje, że w tym roku na świecie sprzedanych zostanie 40 mln konsol do gier wideo. Oznaczałoby to wzrost o 6 proc. w porównaniu z rokiem 2019.
Do wzrostu tego rynku, oprócz premier konsol najnowszej generacji, przyczynić ma się zwiększony w obliczu pandemii koronawirusa popyt na gamingową rozgrywkę. Analitycy wskazują, że w pierwszych miesiącach 2020 roku wielu konsumentów musiało zostać w domach, a to przełożyło się na wyraźny wzrost liczby pobrań gier oraz liczby aktywnych graczy.
Pandemia Covid-19 opóźnia wprowadzanie telewizji 8K
Jednocześnie pandemia negatywnie wpływa na rynek płaskich telewizorów, a sprzedaż odbiorników 8K utrzymuje się na niskim poziomie. To także efekt pandemii, skutkującej przesunięciem na przyszły rok letnich igrzysk olimpijskich w Tokio oraz ogólnym spowolnieniem gospodarczym.
Pomimo tego, producenci płaskich telewizorów nadal promują swoje odbiorniki 8K. Na wzrosty w tym segmencie liczą takie firmy jak Samsung czy LG.
Jak podkreślają analitycy, konsumenci zmagają się z ekonomicznymi wyzwaniami pandemii, w związku z czym zmieniły się ich priorytety jeśli chodzi o kupno urządzeń multimedialnych. Według ABI Research, dla zwiększenia sprzedaży niezbędne jest stosowanie wysoce konkurencyjnych cen.
"Chociaż ceny telewizorów 8K spadły w porównaniu z rokiem ubiegłym, to w większości przypadków wciąż są one stosunkowo wysokie, wahając się od 3 500 do 30 000 dolarów. Wysokie ceny i brak treści opóźnią adopcję telewizorów 8K. W 2021 roku będą one stanowić zaledwie ok. 1 proc. światowych dostaw płaskich telewizorów." - stwierdził Khin Sandi Lynn, industry analyst w ABI Research.
Dołącz do dyskusji: Pandemia koronawirusa hamuje telewizję 8K, ale wzmacnia rynek konsol