„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od marca do sierpnia 2013 roku pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od marca do sierpnia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,01 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,06 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,86 proc. respondentów (wzrost o 1,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,50 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,50 proc. czytelników.
>>> Pisma plotkarskie w czołówce tygodników w Polsce
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,99 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,71 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,90 proc. czytelników, czyli o 1,34 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,77 proc. do 6,27 proc.
Tygodniki |
marzec 2013 : sierpień 2013 |
marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
27,01% |
29,07% |
Życie na Gorąco |
17,86% |
16,67% |
Chwila dla Ciebie |
14,50% |
13,50% |
Angora |
11,99% |
11,28% |
Newsweek |
8,90% |
7,56% |
Auto Świat |
7,17% |
6,31% |
Wprost |
6,27% |
5,77% |
Polityka |
5,47% |
5,64% |
Twoje Imperium |
5,16% |
4,89% |
Na Żywo |
4,91% |
4,13% |
To & Owo |
4,74% |
4,51% |
Gość Niedzielny |
4,02% |
3,90% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,67% |
3,65% |
Rewia |
3,23% |
2,64% |
Motor |
2,93% |
2,69% |
Świat & Ludzie |
2,63% |
1,89% |
Przekrój |
2,45% |
2,18% |
Teleprogramy |
2,44% |
2,88% |
Super TV |
2,20% |
2,70% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,11% |
2,96% |
Tele Max |
1,45% |
1,48% |
Forum |
1,24% |
1,05% |
Teraz |
1,23% |
1,03% |
W Sieci |
1,14% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,75% |
0,66% |
Tygodnik Siedlecki |
0,70% |
0,68% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,51% |
0,50% |
City |
0,45% |
|
MM Moje Miasto |
0,37% |
0,46% |
Teraz Opole |
0,03% |
- |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.
Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,92 proc. do 13,05 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,35 pkt. proc. i wyniosło 12,61 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,77 proc. respondentów (do góry o 3,60 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki |
marzec 2013 : sierpień 2013 |
marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Pani Domu |
14,23% |
14,51% |
Przyjaciółka |
13,05% |
14,92% |
Tina |
12,61% |
12,96% |
Naj |
11,77% |
8,17% |
Gala |
9,96% |
8,49% |
Viva |
9,94% |
9,92% |
Z Życia Wzięte |
7,95% |
8,17% |
Party Życie Gwiazd |
7,61% |
6,75% |
Tele Świat |
5,32% |
4,96% |
Show |
5,19% |
3,93% |
Takie jest Życie |
4,31% |
3,93% |
Świat Seriali |
3,30% |
3,53% |
Sukcesy i Porażki |
3,14% |
2,78% |
Bravo |
2,60% |
2,60% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,26% |
1,74% |
Bravo Sport |
2,02% |
2,15% |
Grazia |
1,79% |
- |
Relaks |
1,77% |
1,55% |
TV14 |
1,36% |
1,19% |
Forum |
1,25% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od marca 2013 roku do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do sierpnia 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w okresie od lipca do sierpnia br. - „Wprost”, natomiast w okresie od marca do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników