Producent „Trudnych spraw”, „Śladu” i „Drogówki” z 6,2 mln zł zysku, 90 proc. wpływów od Polsatu
Firma Tako Media, produkująca m.in. seriale „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Ślad”, „Septagon”, „Na Ratunek 112” oraz program „Drogówka” w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 15 proc. do 40,92 mln zł oraz zysku netto z 2,37 do 6,25 mln zł. 90 proc. wpływów firmy pochodzi od Telewizji Polsat.
Wpływy sprzedażowe Tako Media zwiększyły się rok do roku jeszcze bardziej niż o 15 proc. - z 31,22 do 42,6 mln zł. Natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 4,35 mln zł do -1,68 mln zł (w przypadku 2018 roku podajemy przekształcone dane porównawcze).
90 proc. przychodów od Telewizji Polsat
Tako Media od lat realizuje dla Polsatu seriale paradokumentalne „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Oszukane” „Na Ratunek 112”, a także pokazywany w TV4 program „Drogówka”.
W 2018 roku zaczęła produkcję dla TV4 serialu „Septagon” (jego trzeci sezon pokazano jesienią ub.r.) oraz serialu „Ślad” dla Polsatu (trzecia seria została wyemitowana jesienią ub.r.).
W br. Polsat ogłosił kilka seriali, za których realizację odpowiada Tako Media. Są to „Maria Matejko” (ma trafić na antenę wiosną lub jesienią 2021 roku), „Kowalscy kontra Kowalscy” „Tatuśkowie” (zdjęcia do niego ruszyły na początku października) oraz „Demaskator. Poza prawem” (jego emisję przeniesiono z jesieni br. na wiosną 2021 roku).
Natomiast TV4 zaczęło pokazywać wyprodukowany przez Tako Media serial „Nowe sekrety sąsiadów”.
W sprawozdaniu Tako Media podało, że w ub.r. 90 proc. jego wpływów pochodziło od Telewizji Polsat.
Przychody Tako Media z produkcji filmowej i telewizyjnej poszły w górę aż o 46 proc. - z 26,79 do 39,12 mln zł. Natomiast wpływy z tantiem producenckich zmalały z 3,29 do 3,04 mln zł, a z usług - z 1,15 mln zł do 442,1 tys. zł.
Koszty 5 proc. w górę
Firma poniosła w ub.r. 34,69 mln zł wydatków operacyjnych, po wzroście o 4,9 proc. z 33,06 mln zł rok wcześniej. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 19,19 do 21,57 mln zł, a na wynagrodzenia - z 8,69 do 9,66 mln zł.
Średnie zatrudnienie stałe w firmie w ub.r. wynosiło 3,75 etatów. Zdecydowanie szersze jest grono osób, z którymi spółka współpracuje przy poszczególnych produkcjach. W ub.r. nastąpiły zmiany w zarządzie Tako Media: z końcem maja Lecha Adamskiego na stanowisku prezesa zastąpiła Małgorzata Pach-Galik będąca już wcześniej w zarządzie. Od października ub.r. do końca stycznia br. członkiem zarządu była Patrycja Spychalska.
Koszty amortyzacji zmalały z 1 mln zł do 469,1 tys. zł, a zużycia materiałów i energii - z 2,83 do 1,54 mln zł.
Zysk na dywidendę, kredyt od PFR
Dużo wyższy wzrost przychodów niż kosztów sprawił, że mocno w górę poszedł zysk Tako Media. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 2,51 do 6,23 mln zł, zysk operacyjny - z 2,53 do 6,3 mln zł, a zysk brutto i netto - z 2,47 do 6,25 mln zł.
Po 48,5 proc. udziałów spółki mają Okil Khamidov (to reżyser wielu programów i seriali w kanałach Polsatu) i Tamara Aagten-Margol, a pozostałe 3 proc. należą do spółki Tako Media z o.o.
Udziałowcy pod koniec września zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto firmy w całości zostanie im wypłacony jako dywidenda.
W sprawozdaniu Tako Media nie napisano, w jakim stopniu epidemia koronawirusa wpłynęła na działalność firmy. Spółka tak jak wszystkie podmioty z branży producenckiej od drugiej połowy marca do końcówki maja nie mogła prowadzić prac na planach zdjęciowych, potem umożliwiono je z zachowaniem obostrzeń epidemicznych.
Poinformowano, natomiast, że w czerwcu br. Tako Media uzyskało kredyt od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej zakładającej, że przy zachowaniu przez firmę odpowiednich parametrów dotyczących m.in. zatrudnienia do 75 proc. środków z kredytu może być bezzwrotnych.
Dołącz do dyskusji: Producent „Trudnych spraw”, „Śladu” i „Drogówki” z 6,2 mln zł zysku, 90 proc. wpływów od Polsatu
Nie przyszłość, ale najbliższa przyszłość, aż "odejdzie" starsza widownia.