SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska ma 10,4 mln klientów. Zysk EBITDA zmalał o 15 proc. m.in. wskutek darmowego roamingu w UE

Na koniec ub.r. T-Mobile Polska miał 10,454 mln klientów, w tym 6,921 mln abonentów. Wpływy firmy zmalały o 1,1 proc., a skorygowany zysk EBITDA - o 15,1 mln zł (co telekom tłumaczy m.in. kosztami wprowadzenia darmowego roamingu w Unii Europejskiej).

Liczba klientów T-Mobile Polska w skali roku zmalała o 180 tys. do 10,454 mln na koniec ub.r.

W IV kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 124 tys. do 6,921 mln. W całym 2017 roku baza abonentów spółki wzrosła o 309 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,533 mln i zwiększyła się o 33 tys. numerów w porównaniu z III kwartałem 2017 r.

W całym ub.r. spółka zwiększyła średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 12 zł z 10 zł w 2016 r.

- To rok mocnych inwestycji w rozbudowę sieci sprzedaży oraz w zwiększenie zatrudnienia w obszarach bezpośrednio związanych z obsługą klientów. Dzięki temu jesteśmy bliżej potrzeb naszych klientów, a oni szybciej mogą się z nami skontaktować. Połączenie najlepszej i najszybszej sieci mobilnej z większym naciskiem na jakość obsługi, jak również uproszczenie produktów i rozszerzenie sieci sprzedaży procentuje ciągłym wzrostem satysfakcji klientów. Ma to również kluczowy wpływ na widoczny trend powrotu klientów do T Mobile - komentuje zeszłoroczne wyniki Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.

Wpływy firmy w ub.r. wyniosły 6,422 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody z usług mobilnych wyniosły 5,97 mld zł i były niższe o 1,4 proc. w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 451 mln zł i były wyższe o 3,4 proc. w porównaniu z 2016 r. W samym czwartym kwartale 2017 r. skonsolidowane przychody całkowite wyniosły 1,66 mld zł, co oznacza spadek o 3,8 proc. r/r.

Z kolei skorygowany zysk EBITDA spółki w całym ub.r. zmalał o 15,1 proc. do 1,782 mld zł (a marża EBITDA - z 32,4 do 27,7 proc.), a tylko w czwartym kwartale ub.r. - o 24,9 proc. do 450 mln zł (natomiast marża EBITDA - z 34,8 do 27,2 proc.).

- Po kilku latach spadków, w 2017 roku całkowite przychody T-Mobile w zasadzie ustabilizowały się, co podkreślają dobre wyniki operacyjne. Na efektywność działalności operacyjnej mierzoną EBITDA miały silny wpływ utracone przychody z usług i wyższe koszty związane z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home, zwiększeniem zatrudnienia odzwierciadlającym rozbudowę sieci sprzedaży, a także wyższe nakłady marketingowe w porównaniu do przeszłości - wylicza Juraj Andras, członek zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych. - W przyszłości spodziewamy się stabilizacji marży EBITDA, ponieważ zniknie wpływ większości zdarzeń jednorazowych - dodał.

Operator informuje, że bez negatywnego wpływu regulacji roamingowych zysk EBITDA firmy w całym ub.r. zmalałby tylko o 9,8 proc., a w czwartym kwartale - o 17,6 proc. (to o 44 mln mniejszy spadek niż z uwzględnieniem kosztów darmowego roamingu w UE).

W ub.r. roku liczba stacji bazowych T-Mobile obsługujących technologię LTE wzrosła o 1 827 do 10 217, a liczba stacji oferujących klientom LTE na częstotliwości 800 MHz - o 3 621 do 5 593.

W 2017 roku T-Mobile Polska otworzył 103 nowe sklepy zwiększając ich liczbę do 665 punktów sprzedaży w całym kraju.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ma 10,4 mln klientów. Zysk EBITDA zmalał o 15 proc. m.in. wskutek darmowego roamingu w UE

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zwolenk
EBITDA zmalała, ale wiadomo Roaming. Gdyby nie to, to już wogóle super wynik by był. Ladnie sonie dają radę, ja tam trzymam kciui.
odpowiedź
User
Hurts
Czyli ten prezes z Netii to był kanciarz? Nagle taki dobry wynik?
odpowiedź