T-Mobile Polska: mamy 15,048 mln abonentów
Polska Telefonia Cyfrowa (operator marek T-Mobile Polska i Heyah) poinformowała w czwartek, że na koniec drugiego kwartału 2012 spółka miała 15,048 miliona abonentów (liczba kart SIM).
Spółka obsługuje obecnie 6,884 miliona klientów kontraktowych oraz 8,165 miliona klientów usług przedpłaconych. W drugim kwartale PTC pozyskała w sumie 537 tysięcy klientów, w tym 76 tysięcy klientów kontraktowych.
Wcześniej PTK Centertel, operator sieci Orange zwracał uwagę na różnice w standardach według których poszczególni operatorzy przedstawiają liczbę obsługiwanych kart SIM. Według tego operatora, uniemożliwia to porównanie wyników operatorów (więcej na ten temat).
Liczba abonentów mobilnego dostępu do szerokopasmowej transmisji danych wzrosła do 826 tysięcy.
PTC w drugim kwartale 2012 osiągnęła przychody na poziomie 1,779 miliardów złotych, co oznacza spadek o 0,9% w stosunku do ubiegłego roku. W tym czasie PTC wypracowała skorygowaną EBITDA w wysokości 592 miliony złotych, a marża EBITDA wyniosła 33,3 procenta, co stanowi wzrost o 2,5 punktu procentowego w stosunku do pierwszego kwartału br. oraz spadek o 5,5 punktu procentowego w odniesieniu do drugiego kwartału 2011 roku.
- Prowadzone przez PTC działania promocyjne przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności marki T-Mobile wśród klientów. Spontaniczna znajomość marki wśród ankietowanych w czerwcu wzrosła do 69%, a wspomagana 95%. Wysoka świadomość marki T-Mobile wśród klientów oraz konkurencyjna oferta przyczyniły do zmniejszenia wskaźnika odejść klientów kontraktowych (Churn) w drugim kwartale o 0,2 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku i wynosi on 0,8%. - podano w komunikacie prasowym.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska: mamy 15,048 mln abonentów