„Szkoła” wiosną hitem TVN. Jesienią trzecia seria
Drugi sezon „Szkoły” oglądało 1,06 mln widzów, o 40 tys. więcej niż śledziło premierową serię scripted-docu emitowaną jesienią ub.r. Produkcja dała TVN pozycję lidera oglądalności w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 21,14 mln zł.
Druga edycja „Szkoły” na antenie TVN była emitowany w dni powszednie o godz. 15.00, w okresie od 9 lutego do 29 maja 2015 roku. Średnia widownia scripted-docu w tym okresie wyniosła 1,06 mln osób. Przełożyło się to na 15,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 19,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą widownię zgromadził pierwszy odcinek drugiej serii produkcji, który oglądało 1,48 mln osób.
Trzy topowe odcinki „Szkoły 2”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
09-02-2015 |
1 479 410 |
17,68% |
24-02-2015 |
1 437 107 |
18,39% |
25-02-2015 |
1 409 279 |
17,69% |
Dla porównania, pierwszy sezon „Szkoły”, emitowany jesienią ub.r., oglądało średnio 1,02 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,83 proc. i 18,79 proc. udziału. Oznacza to, że paradokument wiosną zyskał 40 tys. widzów (więcej na ten temat).
Z danych wynika, że TVN w paśmie emisji „Szkoły” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, emitująca wówczas gł. „Wiadomości”, „Pogodę”, magazyn „Okrasa łamie przepisy” i „Wspaniałe stulecie”, co dało jej 13,95 proc. udziału. Dalej z głównych czterech nadawców uplasowały się: Polsat (serial paradokumentalny „Dzień, który zmienił moje życie” i „Wydarzenia”; 12,75 proc.) oraz TVP2 (gł. powtórki seriali; 3,26 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej wiceliderem był Polsat, a dalsze miejsca wśród tzw. „wielkiej czwórki” należały do Jedynki i Dwójki.
Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN - Szkoła 2 |
1 059 741 |
15,03% |
19,07% |
TVP1 |
983 504 |
13,95% |
8,02% |
Polsat |
899 429 |
12,75% |
14,81% |
TVP2 |
230 156 |
3,26% |
3,83% |
Wpływy reklamowe podczas emisji paradokumentu wyniosły 21,14 mln zł. Dla porównania jesienny sezon zarobił 5,34 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Cieszy nas to, że serial zyskał stałą widownię nie tylko wśród uczniów, ale także nauczycieli i rodziców. Jego siłą jest to, że porusza ważne i kontrowersyjne tematy z którymi borykają się współcześni nastolatkowie. Pokazuje, że szkoła nie tylko uczy, ale także wychowuje i kształtuje charaktery - tłumaczy Krystyna Lasoń, producentka serialu.
Producenci rozpoczęli już pracę nad kolejnym sezonem „Szkoły”. Nowe odcinki na antenę TVN trafią jesienią br.
„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. Paradokument realizowany jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”.
Dołącz do dyskusji: „Szkoła” wiosną hitem TVN. Jesienią trzecia seria
Mnie najbardziej rozbawił odcinek 134. z tymi żartami Głowińskiego do Gruszki i Kremer, która miała jechać na wycieczkę.
2 z tych 3 topowych odcinków były emitowane w czasie 2.tygodnia ferii w moim kujawsko-pomorskim, my mieliśmy na końcu ferie. O 14 odcinków więcej było niż ostatnio. W ostatnich odcinkach mało Lesickiego i Hubera oraz brak Gądka, mało Żabińskiej i Nieckowskiego, ale za to trochę Małka, dużo Gruszki i Kremer, Dudziaka, a także Turczyn. Dla mnie ten serial trochę "na żywo" jest robiony i realistycznie. Widziałem wideo z Głowińskim na 159.odcinek, nie było chuligana Adriana ostatnio. Mało Borkowskiej, średnio często był dyrektor Chlebowski, Stańko też często. Piosenka Dawida Kwiatkowskiego na teledysku ze Stańko i Małkiem. Moi ulubieńcy to Gruszka, Kremer, Stańko, Lesicki, Dudziak, Huber no i Małek.
Małek wygląda na 50+, a ma tylko 43 lata.