Nowy serial „Szadź” miał o 250 tys. widzów więcej niż „Pod powierzchnią 2”, TVN wiceliderem
Serial „Szadź” w TVN oglądało średnio 1,24 mln widzów, o 250 tys. osób więcej niż pokazywany rok temu w tym paśmie drugi sezon „Pod powierzchnią”. Produkcja dała stacji drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 13,53 mln zł.
Premierowe odcinki serialu „Szadź” na antenie TVN oglądać można we wtorki o godz. 21.30, w okresie od 13 października do 24 listopada br. Średnia widownia produkcji wyniosła 1,24 mln osób, co przełożyło się na 9,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył finałowy odcinek produkcji - zgromadził przed telewizorami 1,38 mln oglądających.
Z kolei emitowany rok temu w tym paśmie drugi sezon „Pod powierzchnią” śledziło 993 tys. osób, co przełożyło się na 9,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,94 proc. w grupie 16-59. „Szadź” w tym ujęciu zyskała 250 tys. widzów.
TVN w paśmie emisji „Szadzi” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy gł. końcówkę „M jak miłość” i serial „Czerwona królowa”, osiągała 16,25 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. „Ninja Warrior Polska” i filmy fabularne; 7,19 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Magazyn Expresu Reporterów”; 5,84 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był drugi.
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach nowego serialu wyniosły 13,53 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Szadź” to 7-odcinkowy thriller z wątkiem kryminalnym w tle, którego akcja rozgrywa się w Opolu. Fabuła serialu skupia się wokół śledztwa prowadzonego przez komisarz Agnieszkę Polkowską. Gdy w pobliżu Opola zostają znalezione zwłoki młodej dziewczyny policja przypuszcza, że może to być zbrodnia na tle religijnym.
W powstałym na motywach powieści Igora Brejdyganta projekcie w głównych rolach występują Maciej Stuhr oraz Aleksandra Popławska. W obsadzie serialu znaleźli się również: Bartosz Gelner, Cezary Łukaszewicz, Anna Cieślak, Zofia Domalik, Barbara Kurzaj, Emma Giegżno i Mirosław Zbrojewicz.
Serial „Szadź” od 30 kwietnia 2020 roku dostępny jest w serwisie player.pl.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.
Dołącz do dyskusji: Nowy serial „Szadź” miał o 250 tys. widzów więcej niż „Pod powierzchnią 2”, TVN wiceliderem