SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strony Next Infor rok po roku: wieszjak.pl mocno w górę, infor.pl w dół

Wśród serwisów Grupy Next Infor w 2011 roku zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności zanotował wieszjak.pl. Natomiast mniej użytkowników odsłon miały infor.pl, gotujmy.pl i rynekmedyczny.pl.

Z danych Megapanel PBI/Gemius przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wieszjak.pl jest obecnie zdecydowanie najpopularniejszym serwisem Grupy Next Infor - w styczniu br. odwiedziło go 2,2 mln użytkowników, wykonując 15 mln odsłon. Przy czym jeszcze więcej odsłon - prawie 17 mln - zanotował dziennik.pl, który podobnie jak gazetaprawna.pl i infor.pl miał po ponad milion real users. Przy czym przeciętny użytkownik spędził na dziennik.pl prawie dwa razy więcej czasu niż średni użytkownik wieszjak.pl czy gazetaprawna.pl, a o jedną trzecią więcej niż w przypadku infor.pl.

>>> Megapanel ze stycznia: Onet wyprzedził YouTub’e, Facebook z rekordem 
 

TOP10 serwisów Grupy Next Infor w styczniu br. (Megapanel PBI/Gemius)
lp. serwis użytkownicy (real users) odsłony krajowe ogółem czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] zasięg
1 wieszjak.pl 2 259 597 15 089 278 280 016 00:07:26 11,79%
2 gazetaprawna.pl 1 393 738 9 862 445 183 786 00:07:55 7,27%
3 infor.pl 1 286 255 10 413 279 222 867 00:10:24 6,71%
4 dziennik.pl 1 216 518 16 861 181 268 664 00:13:15 6,34%
5 gotujmy.pl 908 594 5 766 451 80 797 00:05:20 4,74%
6 commed.pl 730 491 2 195 560 42 688 00:03:30 3,81%
7 rynekmedyczny.pl 683 104 4 466 090 56 743 00:04:59 3,56%
8 di.com.pl 399 897 1 484 791 24 140 00:03:37 2,09%
9 forsal.pl 350 370 3 098 926 56 737 00:09:43 1,83%
10 totalmoney.pl 223 990 - - - 1,17%


W skali roku zasięg wieszjak.pl zwiększył się o 700 tys. real users i ok. 7 mln odsłon, a użytkownik przebywał w nim miesięcznie półtorej minuty dłużej. Przypomnijmy, że na początku ub.r. w serwis rozbudowano o podstrony dom.wieszjak.pl (więcej na ten temat) i zdrowie.wieszjak.pl (więcej). Spore wzrosty odwiedzialności zanotowały też dziennik.pl i di.com.pl (Dziennik Internautów).

Z drugiej strony infor.pl miał w styczniu br. ponad 150 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a gotujmy.pl i rynekmedyczny.pl - po ponad 100 tys. real users i 300 tys. odsłon mniej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2012 roku

TOP10 serwisów Grupy Next Infor rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
lp. serwis I 2012 I 2011
real users odsłony czas na RU real users odsłony czas na RU
1 wieszjak.pl 2 259 597 15 089 278 00:07:26 1 559 388 8 100 093 00:05:55
2 gazetaprawna.pl 1 393 738 9 862 445 00:07:55 1 287 412 8 599 502 00:08:14
3 infor.pl 1 286 255 10 413 279 00:10:24 1 447 682 12 007 841 00:10:35
4 dziennik.pl 1 216 518 16 861 181 00:13:15 1 014 740 16 136 073 00:17:29
5 gotujmy.pl 908 594 5 766 451 00:05:20 1 010 947 6 093 260 00:05:26
6 commed.pl 730 491 2 195 560 00:03:30 594 820 - -
7 rynekmedyczny.pl 683 104 4 466 090 00:04:59 801 335 4 797 578 00:04:43
8 di.com.pl 399 897 1 484 791 00:03:37 243 588 1 231 467 00:05:28
9 forsal.pl 350 370 3 098 926 00:09:43 325 904 1 805 878 00:05:52
10 totalmoney.pl 223 990 - - 122 371 - -


W skali roku miesięczny zasięg wszystkich stron Grupy Next Infor wzrósł o ok. 600 tys. real users
. Przy czym na początku ub.r. Grupa przejęła serwis commed.pl, a pod koniec - motoforum.pl. 

Grupa Next Infor w ciągu roku
  real users zasięg
I 2011 4 964 203 27,25%
II 2011 5 058 371 27,30%
III 2011 5 320 183 28,48%
IV 2011 4 873 981 25,63%
V 2011 4 840 085 25,63%
VI 2011 4 690 977 24,81%
VII 2011 4 818 970 25,65%
VIII 2011 4 864 172 25,97%
IX 2011 5 067 612 26,94%
X 2011 5 237 038 27,61%
XI 2011 5 240 759 27,49%
XII 2011 4 981 166 26,06%
I 2012 5 582 155 29,11%


Prowadzeniem stron Grupy Next Infor zajmują się trzy różne spółki należące do Grupy Infor PL
. Next.pl (do połowy ub.r. funkcjonująca pod nazwą Infornext.pl) odpowiada za serwisy lifestylowe, specjalistyczne i społecznościowe (m.in. wieszjak.pl, czywiesz.pl, gotujmy.pl, rynekmedyczny.pl, commed.pl, motoforum.pl, prawnik.pl i prawnikow.pl), Infor Biznes - za strony ogólnotematyczne i biznesowe (dziennik.pl, di.com.pl, forsal.pl, gazetaprawna.pl, totalmoney.pl), a Infor Expert - za serwisy specjalistyczne wchodzące w skład portalu infor.pl.

Serwisy Grupy Next Infor w poszczególnych kategoriach tematycznych w styczniu br. (Megapanel PBI/Gemius)
lp. kategoria użytkownicy (real users) odsłony zasięg wśród internautów
1 Biznes, finanse, prawo 3 373 662 34 551 666 17,60%
2 Styl życia 2 760 006 17 426 577 14,40%
3 Informacje i publicystyka 1 149 114 16 048 192 5,99%


W skali roku to strony lifestyle’owe Grupy Next Infor najbardziej zyskały na zasięgu
- przede wszystkim dzięki wzrostowi odwiedzialności wieszjak.pl. Natomiast serwisy z kategorii informacji i publicystyki oraz biznesu, finansów i prawa zanotowały nieznaczne zmiany liczby użytkowników i odsłon oraz zasięgu procentowego.

Serwisy Grupy Next Infor w kategoriach tematycznych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
lp. kategoria I 2012 I 2011
real users odsłony czas na RU real users odsłony czas na RU
1 Biznes, finanse, prawo 3 373 662 34 551 666 17,60% 3 258 062 30 841 804 17,89%
2 Styl życia 2 760 006 17 426 577 14,40% 2 045 696 13 449 067 11,23%
3 Informacje i publicystyka 1 149 114 16 048 192 5,99% 954 076 15 245 907 5,24%


 

Dołącz do dyskusji: Strony Next Infor rok po roku: wieszjak.pl mocno w górę, infor.pl w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl