Strony główne: wzrosła przewaga Onetu nad WP, w górę Interia, mocno w dół Gazeta.pl
Stronę główną Onetu odwiedza miesięcznie prawie 11 mln internautów, a WP.pl - prawie 10 mln. W skali roku znacząco zwiększyła się przewaga zasięgowa pierwszej na drugą. Spory wzrost liczby użytkowników zanotowała strona główna Interii, a znaczący spadek - strona Gazety.pl.
Stronę główna Onetu w październiku br. odwiedziło 10,92 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 756,4 mln odsłon (w tym 147,5 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 14:54 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna Onetu we wszystkich tych statystykach jest liderem wśród stron głównych czołowych portali. Najmniejszą przewagę ma w średnim czasie korzystania przez internautów, gdzie tylko minimalnie niższy wyniki zanotowała Gazeta.pl (godzina i 14:41 minuty), a trochę niższe - o2.pl (godzina i 11:45 minuty), WP.pl (godzina i 13 sekund) oraz Interia.pl (54:27 minuty).
Zdecydowanie najpopularniejsze są strony główne Onetu i WP.pl, które odwiedza ponad 40 proc. wszystkich polskich internautów - w październiku było to odpowiednio 40,2 i 44,3 proc. Strona Interii osiągnęła zasięg wynoszący 19,3 proc., o2.pl - 13,4 proc., a Gazeta.pl - 8,9 proc.
Strony główne największych portali w październiku 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
onet.pl | 10 919 100 | 756 419 688 | 147 540 034 | 01:14:54 | 44,32% |
wp.pl | 9 895 458 | 562 788 042 | 110 894 002 | 01:00:13 | 40,16% |
interia.pl | 4 745 157 | 264 997 763 | 41 926 578 | 00:54:27 | 19,26% |
o2.pl | 3 305 411 | 48 723 968 | 9 418 735 | 01:11:45 | 13,42% |
gazeta.pl | 2 181 841 | 136 331 880 | 31 607 604 | 01:14:41 | 8,86% |
Zasięg strony głównej Onetu wzrósł w skali roku o 3,4 proc. - z 42,84 proc. do 44,32 proc., a w przypadku WP.pl zmalał o 4,5 proc. - z 42,06 proc. do 40,16 proc. Obie witryny zanotowały spore wzrosty liczby użytkowników (Onet - o 1,69 mln, WP.pl - o 835,6 tys.), przy czym ponieważ od wyników z maja br. znacząco zwiększyła się w Megapanelu ogólna liczba polskich internautów, (wskutek czego liczba użytkowników większości stron z miesiąca na miesiąc podskoczyła o kilkanaście proc.), porównywanie zmiany rok do roku samej liczby użytkowników (a także średniego czasu przypadającego na każdego z nich) jest mało miarodajne.
Strona główna Interii osiągnęła o 0,1 proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej, a strona o2.pl - o 7,4 proc. Ta druga na początku października została udostępniona w nowej wersji, co wspierała kampania reklamowa pod hasłem „Serce internetu”. Z kolei zasięg strony głównej Gazeta.pl zmalał o 20,1 proc. - z 11,09 do 8,86 proc.
Spore spadki liczby odsłon zanotowały strony główne: Onetu (o 66,78 mln, czyli 8,1 proc.), WP.pl (o 91,75 mln, a więc 14 proc.) i o2.pl (o 45,44 mln, czyli 48,3 proc.). Natomiast wzrosła liczba odsłon strony głównej Interii (o 14,37 mln, czyli 5,7 proc.) i Gazeta.pl (o 5,07 mln, a więc 3,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: wzrosła przewaga Onetu nad WP, w górę Interia, mocno w dół Gazeta.pl