SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CCC wyrówna płace kobiet i mężczyzn. Wycofa torby foliowe i postawi na bardziej ekologiczne produkty

W ramach opublikowanej strategii zrównoważonego rozwoju na lata 2020 -2022 Grupa CCC zobowiązała się m.in. do wycofania foliowych toreb, wprowadzenia bardziej ekologicznych produktów oraz zrównania wynagrodzeń kobiet i mężczyzn.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy CCC jest jednym z filarów strategii biznesowej spółki na lata 2020-2022 "Go.22". Obejmuje takie obszary, jak odpowiedzialny produkt, odpowiedzialność względem środowiska naturalnego, odpowiedzialność wobec pracowników oraz społeczeństwa.

Spółka podkreśla, że jej celem jest minimalizacja negatywnego wpływu prowadzonej działalności na otoczenie poprzez dalsze obniżenie wskaźników emisji gazów cieplarnianych, zwiększenie efektywności energetycznej w zakresie wykorzystywanej energii elektrycznej oraz redukcja ilości odpadów (w każdym aspekcie o 7 proc. w perspektywie roku 2022) i wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego.

Firma zapowiada zwiększenie liczby ekologicznych linii produktowych "Go for Nature" oraz zwiększenie do 80 proc. udziału opakowań kartonowych nadających się do recyklingu. Już w tym roku mają zostać usunięte z jej sklepów foliowe torby, zostaną zastąpione papierowymi. W przyszłym roku 70 proc. opakowań produkcji własnej będzie pochodzić z recyklingu, a w 2022 roku 80 proc. tych opakowań ma nadawać się do ponownego recyklingu.

Dostawcy CCC z Kodeksem Postępowania

W czwartek wszyscy dostawcy Grupy CCC zaangażowani w wytwarzanie produktów podpisali Kodeks Postępowania CCC. W kolejnych dwóch latach planowane jest włączenie do grupy objętej kodeksem także dostawców usług inwestycyjnych, cyfrowych i pozostałych.

Spółka zapowiada też rozwój produktów przyjaznych środowisku m.in. poprzez większą liczbę ekologicznych linii produktowych, większy udział skór ekologicznych w produkcji i współpracę wyłącznie z dostawcami, którzy podpiszą tzw. Kodeks Postępowania CCC, zawierający zobowiązania środowiskowe i społeczne. Teraz 15 proc. skór wykorzystywanych w produkcji pochodzi z certyfikowanych, przyjaznych środowisku garbarni (posiadających certyfikat Leather Working Group). Ich udział ma być zwiększany co roku o 2 pkt proc.

Energooszczędność i ekologia, równość płac

Grupa CCC zobowiązuje się też do uruchomienia - w formie pilotażu - programu zbiórki i odpowiedniego zagospodarowania używanego obuwia. Firma stawia też na energooszczędne technologie, energię ze źródeł odnawialnych, w tym własne instalacje fotowoltaiczne oraz przechodzi na inteligentne systemy zarządzania budynkami.

88 proc. z 15 257 pracowników w Grupie CCC stanowią kobiety, a 12 proc. - mężczyźni. Spółka zapowiada wyrównanie wynagrodzeń osób różnych płci wykonujących analogiczną pracę. Wskaźnik Gender Pay Gap Ratio (GPGR) oddzielnie kalkulowany dla różnych grup pracowników ma docelowo zmniejszyć się o 2/5 do roku 2022. Dziś GPGR dla grupy wynosi 14 proc.

W pierwszym kwartale przychody grupy kapitałowej CCC ze sprzedaży sklepowej zmalały w prawie wszystkich regionach jej działalności. W Polsce poszły w dół rok do roku z 368,7 do 274,5 mln zł, na pozostałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej - ze 195,5 do 150,5 mln zł, a w Europie Zachodniej - ze 126,7 do 79,4 mln zł. Wzrost nastąpił jedynie na pozostałych rynkach (firma jest obecna m.in. w kilku krajach arabskich) - z 23,8 do 26,9 mln zł.

Głównym kanałem sprzedażowy firmy stały się sklepy internetowe. W całym minionym kwartale wpływy z e-commerce wzrosły o 42,7 proc. do 412,5 mln zł. Stanowiły 41 proc. łącznej sprzedaży firmy, a tylko w marcu - już 59 proc. W Polsce kwartalne przychody z e-commerce zwiększyły się ze 116,4 do 175,3 mln zł, w Rumunii - z 32,4 do 42,6 mln zł, w Czechach - z 26,6 do 33,4 mln zł, a na Węgrzech - z 28,6 do 31,7 mln zł.

Dołącz do dyskusji: CCC wyrówna płace kobiet i mężczyzn. Wycofa torby foliowe i postawi na bardziej ekologiczne produkty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl