SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych, tylko „Classic Auto” na plusie

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2017 roku zmniejszyła się o 1,60 proc. i wyniosła 98 610 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 19,85 proc. (największy w zestawieniu wśród wszystkich pism), a jego średni wynik uplasował się na poziomie 54 750 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 44 335 egz. Zmniejszył się o 0,78 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 30 841 egz., po spadku o 12,17 proc.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 7,60 proc. do 6 311 egz.

Czwartą lokatę zajęło „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 5 960 egz., po wzroście o 4,67 proc. - jedynym w zestawieniu wśród wszystkich tytułów.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 3,89 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 0,90 proc.

Wśród miesięczników najwięcej zyskał magazyn „Auto-Moto” - było to 1,79 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 16,05 proc., miał „Automobilista”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami wśród tygodników i miesięczników motoryzacyjnych, tylko „Classic Auto” na plusie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MediaPlanner
Marsz żałobny dla AŚi ? Dopóki online będzie subsydiowany kosztami redakcji "papierowej" nie ma szans na komercjalizację internetu. Chyba zarząd już dawno postawił świeczkę na tej części biznesu.
0 0
odpowiedź